Los bericht bekijken
Oud 16 april 2012, 19:15   #69
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, wat stelt U voor, meer fossiele brandstoffen steken in het vervoer van voedsel? Of meer fossiele brandstoffen steken in het verbouwen van voedsel in overbevolkte gebieden?

Moeten GGO-gewassen ook niet verplaatst worden ofzo? Of kan men die zo modificeren dat ze teleporteren? Ik ben van opleiding master in de biochemie, en het zou me echt verbazen.

Citaat:
Helaas is dat een bij-effect van het kapitalisme. Investeringen moeten renderen.
Door dat "bij-effect" wordt er niemand beter van, behalve die bedrijven. Dat is nu net het punt.

Citaat:
Als je niet akkoord bent met de GGO gewassen en de regels die de verkopers errond maken, gebruik ze dan niet. 't Is niet alsof er geen alternatief is. Zoals de niet GGO variantes nu standaard in gebruik. Alhoewel, niet GGO?? Na millenia selecteren en gericht kweken, alsof dat dat geen GGO techniek is.
En pesticide/herbicide gebruik. Tja, de meeste mensen geloven nog steeds dat meer beter is.
Er is zeker een alternatief. Vrije toegang tot de technologie voor allen, bijvoorbeeld. Het gaat trouwens helemaal niet om de techniek an sich! Het gaat om het idee dat men levende organismen kan patenteren en exploiteren voor commercieel winstbejag. Ik noem de technologie absoluut niet verkeerd.

Citaat:
Het probleem van hongersnoden zal nooit opgelost worden door wat dan ook.
Kanker zal nooit opgelost geraken, zullen we dan maar stoppen met onderzoek naar een oplossing? Hoe naïef.