Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël
Doe de moeite niet, ik ga hier niet over debatteren. Het is één van die onderwerpen die alleen maar tijdsverlies betekenen. Ik heb het op een Engelstalig forum al gezien, alleen maar tijdsverlies en meer frustratie voor beide kanten.
|
Dus jij poneert een stelling, geeft er geen omkadering voor (nl. waarom doe je zo'n uitspraak?), maar verwijt mij wel er eenzijdig mee om te gaan.
Alludeer dan niet op een discussie. Voor mij prima als je je wereldbeeld gebetonneerd hebt, maar ga dan niet in op mijn opmerkingen tegen anderen?
Even goede vrienden overigens hoor, ik bedoel dit niet verwijtend. Ik moest vroeger niet te veel hebben van Cromwell - ik moet weinig hebben voor éénieder die oorlogen voert, dat lijkt me vanzelfsprekend. Toen las ik enkele meer recente historiografische werken over hem, en sindsdien is mijn blik eerder gematigd. De geschiedenis van de Ieren, en de Ierse katholieken in het bijzonder, is zeer precair en eveneens heel emotioneel geladen. Laat me zeggen dat ik gewoon een klik heb gemaakt over zijn persoon - net zoals bv. over Caligula na het lezen van de mooie biografie van Aloys Winterling (die zelfs niet zo revolutionair is als je andere biografieën begint te doorgronden).
Soit.