16 april 2012, 20:59
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher
De grootst mogelijke onzin die u hier uitkraamt en die alleen kan gebrald worden door iemand die graag aan dit debat deelneemt maar geeneens de moeite nam om Breiviks document van A tot Z te lezen, laat staan in vogelvlucht door te nemen. Een lustmoordenaar die graag moordt om te moorden maar graag met een excuus uitpakt om interessanter dan zijn voorgangers te lijken (in dit geval is volgens u het islamgevaar het excuus, om te verhullen dat zijn ware motief pure moordlust is) gaat niet drie jaar aan een stuk aan een document van ongeveer duizend achthonderd (!) pagina's zitten timmeren en daarvoor honderden blogs, websites en boeken uitpluizen om alle wandaden van de islam uit het verleden voor ons op een rijtje te zetten... Nee, die gaat desnoods een pamfletje van 10 pagina's ineen boksen en klaar is kees. Wat hij als zijn 'levenswerk' of 'opus magnum' beschouwt is niet de brute moordpartij maar de in zijn ogen o zo belangrijke boodschap die hij in zijn manifest en propagandafilmpje heeft verpakt om die aan de mensheid mede te delen. Vandaar dat hij vandaag precies tijdens de vertoning van dit bewuste filmpje in tranen uitbarstte, als uiting van opwellende trots, omdat hij beseft "zie je wel, mijn filmpje is door miljoenen mensen wereldwijd bekeken geworden, de boodschap is overgebracht en aangekomen... Missie geslaagd!" Ik ben psychiater noch psycholoog, maar heb genoeg wijsheid en mensenkennis om te weten hoe de heer Breivik in mekaar steekt en denkt. De moordpartijen waren slechts een (strafbaar) middel om de aandacht van de mensheid op die boodschap maximaal te kunnen vestigen. Breivik moet hebben gedacht: als ik niet met iets spectaculairs uitpak (zoals bin Laden op 9/11) blijf ik een roepende in de woestijn en blijft Europa aanmodderen met de islamisering... Vandaar dat hij ze zelf aanduidde als "vreselijk maar noodzakelijk"...
Zijn geweten wordt evenwel niet gekweld door de moorden vermits hij zijn slachtoffers 'selecteerde' uit de politieke partij die volgens hem verantwoordelijk is voor de huidige 'open grenzen politiek' en dus medeschuldig acht aan de islamisering van Europa die dit werelddeel nog zwaar op de proef zal stellen. Zijn methode en geweldstrategie is er eentje waarvoor ik pas, maar verklaren en begrijpen kan ik ze wel. Al is er nog een verschil tussen begrijpen en 'begrip voor opbrengen'...
Overigens maakte hij in mijn ogen een ijzersterke en evenwichtige indruk. Ik had verwacht dat hij op een agressievere toon zou spreken maar hij sprak eerder bedeesd en timide, alsof hij in beginsel een aardig persoon is en slechts agressie opbrengt wanneer hij denkt dat deze noodzakelijk is... Benieuwd naar zijn optreden van morgen wanneer hem de kans zal worden gegeven om zijn motieven toe te lichten. De ambassadeur van Noorwegen in België wist vandavond in Terzake te vertellen dat hij daarvoor exact een half uur krijgt toegemeten. Dat lijkt mij absurd kort voor een proces dat naar verluid tien weken gaat duren en lijkt mij een beknotting van zijn spreekrecht...
|
Héél kort samengevat:
Criminele fanatiekeling voor wie het (politieke) doel de middelen heiligt.
|
|
|