Los bericht bekijken
Oud 17 april 2012, 16:54   #72
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
als het waar is, dan moet hij hangen. Van welke partij hij ook komt of hoe slecht de timing ook mag wezen...
Misschien raar dat ik dit zeg, omdat ik het topic opende. Maar wees er zeker van dat hij NIET zal hangen. Het is enkel van belang dat het publiek weet hoe de mens PVDD ineen zit. Ik ga bv ook niet zomaar voorbij aan het feit dat er geen gerechtelijke klachten zijn. Ik ken zelf enkele journalisten, die bevestigen mij dat de kans dat je nog werk kunt vinden op een redactie in belgie zeer klein is als je op zijn shit-list terecht komt.

Ik ken het verhaal een klein jaar nu. Reden dat de pers zolang aarzelde om te publiceren is dat er gedurende zeer lange tijd wel mensen waren die wilden spreken, maar enkel anoniem. En men hanteert een stelregel dat je minstens twee objectieve bronnen nodig hebt vooraleer tot publicatie over te gaan. Objectief vereist dus uiteraard : niet anoniem meer.

Mensen zwijgen veel te lang, zowel privé als in politiek. Voor diegenen die denken dat dit uit de hoek van de kaloten komt : forget it. Toen PVDD nog aan het shoppen was naar een verkiesbare plaats zowel bij cd&v als bij n-va dan zijn er enkele van (die) feiten te weten gekomen door de top van cd&v west vlaanderen. Die hebben daar toen in goede katholieke traditie niets mee gedaan, maar wel in overleg met Beke beslist om hem langs de kant te rangeren. Dan pas is de transfert van PVVD naar n-va in een stroomversnelling gekomen.
Degenen die wat politici kennen uit die regio zullen dat verhaal gemakkelijk kunnen nagaan. En wees aub niet naief : neen, dit zal nooit in de gazet geraken en je kunt het dus niet eventjes gaan nalezen. Gekonkelfoes bij lijstvorming en zeker als er diktaten van nationaal bijkomen, blijven altijd binnen. Ook afrekeningen over vrouwen-histories zijn iets dat bij de kaloten altijd gevoelig ligt. Zich daarvan afwenden is een tweede natuur geworden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden