Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 19 april 2012, 00:13   #1251
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb wel duidelijk bewezen dat juist oneindig een getal is en 0 een concept.
Je hebt dat nergens bewezen, je bent telkens weer op tegenstrijdigheden gebotst die je maar al te goed inziet maar niet wil toegeven. Je hebt altijd maar vreemdere concepten uitgevonden, zoals "een abstracte 1 die identiek is aan 0", om voorgaande tegenstrijdigheden proberen op te lossen maar dat leidde telkens tot nog meer tegenstrijdigheden.

Denk je nu echt dat je ook maar 1 mens die deze draad gevolgd heeft overtuigd hebt?
Ik denk net het omgekeerde, moest er ook maar 1 iemand zijn die toch twijfelde of oneindig mss. een getal kon zijn, nu dankzij jou er wel zeker van is dat dit niet het geval kan zijn, je heb zelf alle tegenstrijdigheden in deze stelling bloot gelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als je zou moeten kiezen, wat kies je dan:

0 of oneindig?

a - 0 euro's of oneindig veel euro's op de bank?

b - 0 vrouwen of oneindig veel?

c - 0 = de dood of het oneindige leven?

d - 0 = dom of oneindig = super intelligentie?

e - 0 = de duivel of: oneindig = GOD?

Eerlijk antwoorden graag en niet eindeloos om de pot heen draaien met allerlei uitvluchten.

Dan moet ik voor 0 kiezen want ik kan geen definieerbare kwantiteit aan het concept oneindig geven.

Zoals ik eerder al stelde, met 0 euro op zak weet ik precies wat ik kan doen, met een "briefje van oneindig" op zak heb ik geen flauw benul wat ik ermee zou kunnen doen.

Dat briefje van oneindig zou volgens jou dan een waarde moeten hebben groter dan al het geld van de wereld te samen.
Ook al drukken we non-stop briefjes van 500 euro bij, nooit zullen we op die manier evenveel geld verzamelen als wat dat ene briefje waard is.
Met andere woorden, als we echt zouden aanvaarden dat dat briefje van oneindig een "waarde" zou hebben, dan moeten we ook aanvaarden dat al het andere geld op de wereld waardeloos is, want hoevel geld iemand ook bezit in dit scenario, dat weegt nog steeds niks op tegenover het bezit van die persoon met dat briefje van oneindig op zak.

Geef mij maar dus 0 euro en laten we oneindig maar laten voor wat het is, 'een concept'.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden