Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Inderdaad....
We staan op de grens van het tijdperk van het bemande jachtvliegtuig..de toekomst is aan een samenwerking tussen een beperkt aantal bemande jagers en half-intelligente drones (de "zwerm").Nu op je eentje investeren in vele tientallen nieuwe jagers is echt te zot om los te lopen tenzij je dat kunt verdelen over meerdere landen in gemeenschappelijk gebruik.
De tijd van het "opkopen van militaire spullen" en dan het merendeel ervan laten wegroesten in "depots" is echt wel weg.Wat gekocht wordt zal GEBRUIKT worden...
De vraag om samen te werken in bepaalde competentievelden,om samen bepaalde militaire spullen aan te kopen,mogelijk binnenkort ook om van elkaar te huren of te leasen zal alleen maar groeien....het wordt een soort militaire kopie van het bedrijfsleven waar men ook goed kijkt wat men zelf persé wil doen,en wat men uitbesteedt...
.
Er zou inderdaad eens een ferme update,of een vervanger- voor het steunschip Godetia mogen komen.De fregatten geven de Marinecomponent dan wel een lange arm,maar een schip als de Godetia geeft de Marinecomponent uithoudingsvermogen!
|
We hebben de Godetia (en/of een opvolger) echt niet meer nodig. Hr. M. S. Zuiderkruis en de Rotterdam en Johan de Witt zouden we kunnen gebruiken als we intensiever met de Nederlandse marine konden samenwerken (ik geloof zelfs dat dit nu al het geval is).
Ik ken echter niet veel van straaljagers, dus daar hou ik me buiten.
Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 april 2012 om 18:20.
|