Los bericht bekijken
Oud 19 april 2012, 23:41   #38
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ook als je weet dat je daarmee de kans op zelfmoordaanslagen op jezelf en je collega's met een paar honderd % doet stijgen?

Lijkt me een invitatie op te leveren voor de eerste rij bij de Darwin-awards.
Maar vast wel leuk op het moment zelf natuurlijk.

Oeverloos dom gedrag is altijd leuk, tot de weerbots komt natuurlijk.
Dan is het huilen.
Ik denk niet dat het soort volk waartoe die zelfmoordenaars behoren, redenen nodig hebben om zich op te blazen, ze vinden altijd en overal wel een excuus. Sommigen zijn daar, in al hun dwaasheid en navelstaarderij, nog altijd niet achter.

Varkensbloed gebruiken lijkt me een goeie zaak.
Er zijn vast nog meer religie-onvriendelijke rituelen waaraan dat soort lui kan bloot gesteld worden, dat hen kan weerhouden van hun geliefde martelaarschap.

Alleen mensen die de wereld waarin ze leven absoluut niet begrijpen reageren zoals bovenstaand specimen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden