Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet
Nou ja ik weet het niet echt zo en hou het maar geheim, maar nederlanders gebruiken zo graag af en toe een Franse slagzin. Deze moet IMHO ipv "de mal en pis", "de mal en pire" zijn. Gewoon boerevlaams "van kwaad naar erger" verstaat iedereen ook wel denk ik 
|
Het is volstrekt duidelijk dat u het “
niet echt zo weet”, en u had dat inderdaad maar beter geheim gehouden.
Anderzijds is uw off topic commentaar wel een heel klein beetje gegrond : de passende Nederlandse uitdrukking viel mij op dat late uur even niet te binnen, en ik gebruikte dan maar de uitdrukking in mijn eigen taal. Dat moet ik niet doen, want dit is een Nederlandstalig discussieplatform : moeheid of gemakszucht mogen nooit de wellevendheid aantasten. Ik hoop dat u het mij wil vergeven.
Terzijde : “
gewoon boerenvlaams” zoals dat waarbij bijvoorbeeld “Nederlanders” zonder hoofdletter wordt geschreven, beheers ik niet. Ik beheers enkel een beetje standaard Nederlands, dat ik als mijn derde of vierde taal met enig vallen en opstaan tracht te onderhouden. Mij ook dat nog te vergeven vergt wellicht wat te veel van uw goedheid, maar het feit dat ik graag bereid ben om uw fouten tegen mijn taal met de mantel der lankmoedigheid te bedekken, kan misschien helpen.