Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat is eens te meer uw bewering, niet gestoeld op argumentatie maar slechts op emotionele afwijzing.
|
Er zijn verschillende redeneringen die mij aantonen dat God niet bestaat , maar dan moet je natuurlijk over de morele vrijheid beschikken om te mogen denken .
Mogen we er vanuit gaan wanneer men het over God heeft , dat men het over een oppermacht met enkel goede intenties en bedoelingen heeft .
Ik denk het wel hé , wel indien god bestaat zou hij nooit hebben toegestaan dat er verschillende religie's ontstonden die elkaar al 2000 jaar tegenspreken en oorlog voeren .
In die goede wereld van God , is ieder religie vol goede bedoelingen om arme mensen te helpen , en na 2000 jaar zijn er nog altijd miljoenen armen .
Ik weet een ding , als ik alles deel met de armen en die mensen echt help , kan ik daar niet rijk van worden .
De kerk , net als alle ander religie"s zijn net als alle NGO gigantisch rijk . terwijl er steeds meer budget is voor wapens en oorlog en steeds meer armen .
Ik hoef geen enkele redenering , en geen enkel argument te aanhoren . Stel dat God bestaat en goed is ,dan is dat een bijzonder machteloos en eenzaam iemand , want allen die God zijn boodschap uitdragen zijn regelrechte bedriegers , en heeft God op die bende ongediciplineerde schuken en egoisten, geen enkele positieve invloed