Los bericht bekijken
Oud 20 april 2012, 23:05   #451
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is eens te meer uw bewering, niet gestoeld op argumentatie maar slechts op emotionele afwijzing.
Er zijn verschillende redeneringen die mij aantonen dat God niet bestaat , maar dan moet je natuurlijk over de morele vrijheid beschikken om te mogen denken .

Mogen we er vanuit gaan wanneer men het over God heeft , dat men het over een oppermacht met enkel goede intenties en bedoelingen heeft .

Ik denk het wel hé , wel indien god bestaat zou hij nooit hebben toegestaan dat er verschillende religie's ontstonden die elkaar al 2000 jaar tegenspreken en oorlog voeren .

In die goede wereld van God , is ieder religie vol goede bedoelingen om arme mensen te helpen , en na 2000 jaar zijn er nog altijd miljoenen armen .

Ik weet een ding , als ik alles deel met de armen en die mensen echt help , kan ik daar niet rijk van worden .

De kerk , net als alle ander religie"s zijn net als alle NGO gigantisch rijk . terwijl er steeds meer budget is voor wapens en oorlog en steeds meer armen .

Ik hoef geen enkele redenering , en geen enkel argument te aanhoren . Stel dat God bestaat en goed is ,dan is dat een bijzonder machteloos en eenzaam iemand , want allen die God zijn boodschap uitdragen zijn regelrechte bedriegers , en heeft God op die bende ongediciplineerde schuken en egoisten, geen enkele positieve invloed
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden