Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex84
Ik heb een vraag en had graag jullie standpunt hieromtrent gezien.
Ik zou mij graag politiek engageren, bij een jongerenpartij maar weet niet of dit een invloed kan hebben op mijn verdere loopbaan. Ik wil er het verdere verloop van mijn loopbaan niet mee op de helling zetten.
Is het een risico om je politiek te engageren wetende dat je niet zelfstandig bent? Kijken werkgevers hier naar bij sollicitaties en houden ze er rekening mee (postief/negatief).
|
Ik heb daar een dubele kijk op .
Enerzijds vind ik dat je een job moet hebben om aan politiek te kunnen doen , omdat je indien je geen job hebt , je niet genoeg bagage en levenervaring hebt om aan politiek te doen .
Zou mogelijk geen slecht idee zijn om pas aan politiek te mogen doen na dat je vb 30 jaar moet geweerkt hebben . zo zou er ineens een nieuwe jobcreatie zijn voor 50 plussers die veel ervaring hebben en minder arbeidsintensief is .
Nu zijn er pummels in de politiek die geen enkele afiniteit hebben met de echte werkvloer en mens .
ANDERZIJDS . leidt een politieke loopbaan , in combinatie met tal van jobs enkel tot profitariaat en slecht beleid. omdat een mens van nature uit zijn beide jobs nooit rationeel zal kunnen uitvoeren , en geen rationele beslissingen zal kunnen nemen binnen de politiek die vb tegen de financiele expantie van zijn bedrijf ingaan .