Los bericht bekijken
Oud 21 april 2012, 13:56   #39
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wij zijn zeker ons lichaam niet. Of toch een beetje t'is te zien hoe je het bekijkt. Het hangt af van je definitie van 'zelf'.

Bewustzijn staat los van de hersenen. De hersenen zijn de ontvanger waarmee bewustzijn deze fysische realiteit kan waarnemen.

De mens is een multidimensionaal wezen. Met verschillende lichamen, afhankelijk van in welke realiteit het bewustzijn gefocused is. Het fysieke lichaam is de laagste in lijn en wordt "gedragen" tijdens de duur van het fysische leven.
Over jouw beleving van je lichaam kan ik niet oordelen, maar wat mijzelf betreft en de mensen die ik heb leren kennen, is het lichaam het eerste en belangrijkste deel van onszelf. Waarom zouden mensen zich druk maken over hun uiterlijk en gezondheid en prestaties als het lichaam niet ons zelf is of alleen maar een beetje? Wie zichzelf niet verzorgt is geestelijk ziek en dat loopt slecht af.

Als het bewustzijn los staat van de hersenen hoe verklaar je dan dat het bewustzijn in het niets verdwijnt als de hersenen slapen en dat het bewustzijn terug keert uit het niets als de hersenen wakker worden? Ik geloof overigens niet in het bestaan van het bewust zijn als entiteit. Het is een mogelijke activiteit of functie van de hersenen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden