Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Ik zweep niet met de Sharia en ik heb er nooit onder geleefd.
|
Mss moet je dan maar eens wat praktische coleur locale gaan opdoen, door een jaartje of wat door te brengen in een moslimland naar keuze, vooraleer je iets wenst wat je niet kent hier wil toepassen.
Citaat:
Ik ben echter voldoende maatschappijkritisch ingesteld om voluit te beseffen dat ons rechtssysteem en onze moraal niet van hogere waarde is om de Sharia te veroordelen,
|
Maar u bent wél maatschappijkritisch genoeg, om de sharia (zonder hoofdletter), al dan niet terecht, moreel van hogere waarde in te schatten dan die van de westerse rechtspraak, ook al hebt u die nog nooit aan den lijve ondervonden.
Vertel eens, hoé kritisch staat u tegenover uw eigen denkbeelden ?
Citaat:
en zeker niet de case die je hierboven aanhaalt.
|
De case die ik aanhaalde heb ik u voor de voeten geworpen, maar daar ging u liever een stapje voor achteruit.
Daarom nogmaals:
"Vertel eens, Vive, heb jij nog nooit ergens op gegokt ('n lottoke) of beter nog, heb jij nooit met je vrouw gevreeën voor je haar huwde ?"
Kom, laat je moraal hier eens over oordelen.
Citaat:
Wat stel jij voor ? Een "regime change" in Indonesië in naam van Human Rights ?
|
Neuneu, ze zijn volgens jou daar héél goed bezig, dus laat ze maar sharia uitvoeren zoveel ze willen, maar geef Europeanen dan ook het recht om hun eigen rechtssysteem te wensen en toe te passen.
Of moet er volgens u een "regime change" in Europa komen, in naam van Allah ?