Los bericht bekijken
Oud 22 april 2012, 16:26   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij mag gerust advocaat van de duivel spelen. Ik prefereer als een onderzoeksrechter de feiten te onderzoeken. Hoeveel kritiek ik ook heb op de sociaal-democratische partijen, zij hebben de gezinshereniging niet uitgevonden, zij zaten ten andere in vele landen (b.v. Frankrijk) in de oppositie op het moment dat de gezinshereniging opkwam. Deze was geen gevolg van een beslissing van de rechtse Franse regering, maar van het EVRM.

Het patronaat en de rechtse regeringen hadden de gastarbeiders naar hier gehaald, maar ze hebben, al dan niet bewust, nagelaten om voorbereidingen te treffen voor de gevolgen. Daarom zitten wij nu met bepaalde problemen. Je kan dan blijven zeuren en naar het verleden kijken, zoals VB & traditionele partijen doen, of de handen uit de mouwen steken en de problemen oplossen. Ik werk actief aan het laatste.

Anderen kiezen ervoor om te zagen en te zeuren op fora. Dan zeg ik: de honden blaffen en de karavaan trekt voorbij!
Welke oplossingen kun je zoeken, wanneer laag opgeleiden, mensen die amper scholing hebben, de taal niet kennen en vaak ook hun eigen taal niet kunnen schrijven, niet kunnen lezen, nooit een beroep hebben geleerd, een grote ontwikkelingsachterstand totaal niet passen op een arbeidsmarkt waar aan iedereen minimale voorwaarden worden gesteld, massaal blijven binnenstromen?

Ik hoor het graag!
alice is offline   Met citaat antwoorden