Los bericht bekijken
Oud 23 april 2012, 22:40   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mijn stelling ? Die stelling is de stelling van het wetenschappelijk onderzoek dat dieseluitlaatgassen "veel" schadelijker zijn als benzineuitlaatgassen in hoeveelheid en schadelijkheid (vooral UFP/nanopartikels roet), je moet niet opeens het zonlicht ontkennen hé.

Overigens over welke emissies-puntje-puntje-puntje heb je het ?
naast "broeikasgas CO2" geven ze NIETS aan.

Lees jij ergens roetdeeltjes en stikstofoxides ? citeer ze eens p/c.

Dat zijn de emissies Paul:

Neem gewoon een studie van VITO, en hun meetwaarden NOx en PM in de Belgische praktijk, ttz een rit van Antwerpen naar Brussel tijdens de drukke uren. Je hebt die link toch.

hello Miceleke, ik ben niet tegen uw punt, ik zeg gewoon kijk eens hier hoe ze diesel bvb een audi A1 diesel vergelijken met een A1 1.1FSI en daar toch nog uithalen dat die dieselmoter en minder CO2 uitstoot en minder verbruikt en minder kost per kilometer etc En inderdaad het roetaspect, NO aspect vergeten ze volledig

Nu in het kader van die biodiesel, na een beetje studie van mijn zoon, heb ik dus opgevangen dat met plantaardige olie je veel meer emissie hebt van roet, en met biodiesel in principe je veel minder emissie hebt van allerhande tenzij de NO ? denk ik omdat de verbranding beter verloopt; maar sowieso is het bijmengen zelfs al voordelig om die aspecten te bekomen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  audiA1.jpg‎
Bekeken: 473
Grootte:  192,8 KB
ID: 85540  

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 april 2012 om 23:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden