Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
@ Groentje,
Je kent de wijk Sledderlo in Genk?
Vertel artisjok even wat daar zoal gebeurt als je als buitenstaander door die wijk rijdt met je auto.
't Is mogelijk dat ze daar nu wat 'geciviliseerder' geworden zijn, maar ik herinner me nog dat als je er met je auto door de straten reed, je geluk had als je geen glasschade opliep aan je auto, deuken en blutsen, van 't 'stenen gooien' had je gegarandeerd!
Waarschijnlijk de moderne variant op 'stenigen'?
Er te voet doorheen wandelen raad ik niet aan.
Bussen hebben er politiebegeleiding, zonder rijden (reden iig) ze er niet doorheen.
Is de situatie enigszins verbeterd?
|
Ik woonde er op < dan 5km vandaan.
Ik ken het maar al te goed. Het publieke leven wordt er zoveel als nodig geacht volledig stilgelegd om te luisteren naar de gezangen die uit de luidsprekers schallen. "Alle gelovigen" richtten zich dan prompt naar de grond en naar mekka om te bidden tot Allah ...
Voor alle duidelijkheid luistert iedereen dus zonder keuze naar deze gebeden, gezien de omnipresentie van de luidsprekers.
"Alles" stilleggen betekent ook "alles" stilleggen, incluis voetbalmatchen.
Sledderlo is dan ook voor het overgrote deel wat men in de volksmond "zwart" zou noemen.
Wie dit niet gelooft, neem rustig eens een kijkje op de website van de Basisschool "Europaschool" en bekijk er de foto's op de blogs van de verschillende klasjes...
Kijk naar de kinderen, het eten, ...
http://www.europaschoolsledderlo.be/...d=44&Itemid=54
Van een Vlaamse interculturalisatie of opvoeding kan hier geen sprake meer zijn. De leerkracht staat als enkeling tegenover de Islamitische cultuur, waarschijnlijk verloopt de overdracht dan ook in één richting: de leerkracht zal massaal Islamitische gebruiken leren kennen. Maar omgekeerd? ... Een leerkracht kan niet genoeg tegengewicht bieden tegen dit. De gevolgen zijn ernaar ... Bekijk de cijfers van de Limburgse werkloosheid maar eens ... Bekijk de activiteiten van deze inwoners ...
Bekijk de wijken, hun wijken, waar niets maar dan ook niets Vlaams is en waar ze hun volledig onafhankelijke eigen gemeenschappen hebben opgezet en men je bekijkt alsof je van mars komt als je je in één van hun winkels of straten waagt. Een trend die zich uiteraard ook manifesteert in de stad Genk, alwaar wij zelf de ervaring hebben dat advocaten (kennissen) het er zeer druk hebben en de zelfstandige allochtonen vaak minderwaardige producten meegeven aan autochtone Genkenaars die eens een stapje in hun winkels wagen. Het racisme tiert er dan ook welig.
Zo had ik een vriendin die op een Turks vriendje viel. Je kan rustig stellen dat hij haar drie jaar gebruik heeft... Van iets op lange termijn kon nooit sprake zijn. Dat mocht hij in geen geval van thuis uit. Nooit heeft zijn familie geweten dat hij een relatie had met een Vlaamse. (Ze was overigens zwartharig). Ze heeft zijn familie in al die tijd nooit mogen ontmoeten en is enkel bij zijn thuis geweest als allen naar Turkije waren. Heel de gemeenschap heeft een strikt verbod om relaties aan te gaan met Belgische personen. De partners moeten dezelfde origine hebben en beter nog: zo min mogelijk zijn blootgesteld aan de westerse cultuur die zij als verderfelijk en decadent ervaren. Iemand uit het land van herkomst is dus de optie die opgedrongen wordt aan de kinderen, of het nu derdegeneratie is of men nog in het land van herkomst geboren werd speelt geen rol. Dit omdat die gemeenschap zo hecht is en men iedereen er sowieso in incorporiseert.
Schoonbeek kwam een aantal jaar geleden nog in het nieuws, doordat de bewoners de wegentaks hadden ingevoerd. Weliswaar onder een iets minder van overheidswege georganiseerde vorm, namelijk gewoonweg "betalen of geweld".
In hoofd- en modestad Hasselt, liep ik eens in een zwart wollen kleedje met col en lange mouwen, tot onder de knie, met daaronder panty's. Ik stond op en bus te wachten aan het station. Op de meest mogelijke logische en publieke plek. Een groep Moslimjongeren kwam om me heen gecirkeld, en zoals gebruikelijk in die kringen spuwden me in het rond. Het leek wel op territoriumafbakening. Eén van de jongeren, naar schatting -18 (vermoedelijk 15 �* 16) vroeg me "waarom heb je dat aan?"...
Iets later vroeg men mij of ik even meewilde tot achter het station.

:-\
Het merendeel wat zich in Limburg afspeelt is quasi onbekend door de rest van Vlaanderen. Moest dit bekend worden, denk ik dat dit electoraal aanzienlijke gevolgen kan hebben.
Ik zoek dingen op, en probeer me op basis daarvan een mening te vormen. Maar ik merk dat het bij vele mensen, zelfs de meest rechtse, dit niet het geval is. Als men hoort dat in Sint-Joost-Ten-Node >98% van de bevolking van niet-Belgische afkomst is, dondert men zowat ter plekke achterover.
Dit zijn feiten, zonder dat ik me wil uitspreken over hoe ik dit beoordeel.