Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
U weet het niet...dat gaat eindelijk de goede kant op!
|
Get off your high horse, Alice.
Citaat:
1. Vanaf de pubertijd dragen veel meisjes " ineens" de hoofddoek, zouden al die twaalf- dertienjarigen daar voor kiezen, spontaan, vanzelf en uit vrije wil?
|
Ook dat heb ik al tientallen malen gezegd.
Ik vind de brainwashing van kinderen niet horen.
Maar ik zie ook geen oplossing om dat te verhinderen.
Maar wat heeft het verbod in de school nu opgeleverd?
De meeste meisjes die de hoofddoeken 'wilden' dragen zijn naar islamitische scholen verhuisd, waar ze nu helemaal gebrainwasht worden.
Veel beter hé?
Citaat:
2. Wanneer degenen die nog geen hoofddoek dragen trouwen, zie je ineens een hoofddoek..zouden al die vrouwen aan de keuze voor het huwelijk automatisch en vrijwillig de dracht van hoofddoeken kiezen?
|
Ja.
Ge moet eens kijken naar de serie 'In Gods Naam'.
Mensen doen rare dingen als ze 'het licht zien'.
Citaat:
3. Boeken voor islamitische kledingvoorschrijften beweren allemaal dat een goede moslima niet enkel een hoofddoek draagt, maar ervoor zorgt dat ook nek, schouders bedekt zijn en kleding sober is, nergens hun vormen benadrukt.
|
En toch doen de meesten het niet.
Citaat:
Mannen horen ook geen lichaamsvormen te benadrukken,maar losse broeken te dragen, en het hoofd te bedekken.
|
En toch doen de meesten het niet.
Citaat:
Kijk eens rond, zie je dat 80 procent van de moslima's hoofddoeken dragen?
|
Nee.
Citaat:
En kijk nog eens; hoeveel mannen voldoen aan de voorschriften?
Denk je nu echt dat dit iets met vrije keuze te maken heeft?
|
Ook weinig of geen, maar inderdaad minder dan vrouwen.
Citaat:
4. Praat met moslims, mannen en vrouwen hierover. Mannen beweren steevast dat het moet, Kemalisten even buiten beschouwing gelaten.
|
Ik praat met moslims.
Mannen vinden inderdaad dat het moet, maar respecteren dikwijls de mening van de vrouw.
Veel moslim vrouwen hier zijn redelijk geëmancipeerd, maar er zijn inderdaad nog heel veel vrouwen die onder de knoet zitten, ook bij niet-moslims.
Ik vind dat erg, ja.
Citaat:
Vrouwen zien het ook als een verplichting, het moet van Allah.
|
Dat is nu eenmaal eigen aan godsdiensten.
Maar het is aan het minderen, maar het moet van hunzelf uit komen, het proberen te forceren levert alleen maar radicalisering op.
Citaat:
Er zijn maar erg weinig moslima's die getuigen dat niemand zegt dat het moet en dat ze op de leeftijd waarop je kunt beslissen, ze zelf besloten de hoofddoek te dragen.
|
Klopt wel denk ik, maar er zijn veel moslima's die ondanks dat wel degelijk zelf beslissen de hoofddoek te dragen.
Citaat:
5. Fundamentele islam komt overal op, snel en goed georganiseerd. Zij spreken niet enkel aan op de verplichting, maar controleren ook, bijvoorbeeld op trams, u merkt dit niet want u verstaat niet eens waarover het gaat, maar vrouwen getuigen hier wel over.
|
En dat moet dan weer wel aangepakt worden.
*snip*
Citaat:
Deze samenleving hoeft een ideologie die van vrouwen tweederangsburgers maken, geen ruim baan te geven, dat zou zelfs crimineel zijn, tegenover alle vrouwen.
Evenmin kunnen we hun emancipatie afdwingen, die stap zullen moslima's ooit zelf moeten zetten, maar door een duidelijk standpunt in te nemen biedt je wel een alternatief, alvast op scholen, alvast op werkvloeren, met " kledingpolitie" heeft dit niets te maken.
|
Wat in vet staat is waar het over gaat, en daar zijn we het over eens.
Gij denkt dat uw methode zal werken, ik denk dat het verder zal radicaliseren en dat niet alleen vrouwen die wel de keuze maken er nadeel zullen van ondervinden, maar ook deze die onder de knoet zitten nu niet meer zullen mogen gaan werken als ze daar de hoofddoek niet mogen dragen.
Is het dat wat ge wilt?
Of denkt ge dat de arme moslima die niet durft te zeggen dat ze de hoofddoek niet wil dragen nu ineens wel zal durven zeggen dat ze toch gaat werken als haar man het verbiedt?
Citaat:
*snip*
|