Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
Ik ga anders letterlijk in op wat jij beweert. Als je natuurkunde gestudeerd hebt in op niveau VWO weet je wat energie is. Welnu, daar komt geen persoonlijkheid of identiteit of karakter aan te pas. De biologie kent het begrip energie ook en dat is afgeleid van wat de natuurkunde daarover zegt. In de biofysica is men zeer geïnteresseerd in energie-opslag en -transport en in verbrandingswaarde. Elektrische energie is weer zeer belangrijk voor de neuro-fysica. Energie komt vrij uit verbranding en het levert de kracht nodig voor lichaamsfuncties maar het draagt geen eigenschappen van de persoon die het gebruikt. Energie verandert bij verbruik in iets anders, zoals warmte, een chemische verbinding of massa in beweging. En van de persoonlijkheidskenmerken waar jij belangstelling voor hebt wil jij nu juist beweren ze niet verbranden en veranderen. Dus je wilt iets beweren waar je geen woorden voor hebt. Dan vraag ik mij af of je wel weet wat je wilt beweren.
|
Er zijn veel vormen van energie, ook diegene die de wetenschap (tot nu toe) nog niet kan waarnemen. Of ze ze ooit kan waarnemen dat is maar de vraag.
Omdat je met een materialistische bril naar alles kijkt lijkt voor jou het concept van energie die niet fysische is onbestaand. Voor jou moet alles meetbaar of observeerbaar zijn maar het is nu eenmaal niet zo. De hogere realiteit hebben hun eigen energieën. Fysische instrumenten zijn grotendeels beperkt tot de realiteit waar ze uit voortkomen.
Emotie is bijvoorbeeld ook een energie (e-motie = energie in beweging), hetzij op een hogere trilling dan het fysische. We kunnen de effecten van emoties wel meten, maar niet de energie van de emoties zelf. Emoties zijn met hoog sensitieve perceptie zichtbaar in het auraveld van mensen. Mensen die voldoende gevoelig zijn kunnen bijvoorbeeld ook emoties van anderen voelen in hun eigen energieveld, als ze dicht genoeg staan.
Ikzelf heb genoeg ervaring met dit voelen van emoties bij mijzelf en bij anderen om te weten dat dit echt is. Het voelt als een golf, een beweging. Mij moet je niet wijsmaken dat dit niet bestaat want ik WEET dat het bestaat door eigen ervaring. De emoties hangen in het auraveld van de persoon, en zijn geconcentreerder er rond. Dus hoe dichter je gaat hoe sterker je ze voelt. Dat is ook de reden dat veel mensen onbewust wat afstand willen nemen soms.
Als iedereen zou kunnen zien wat er energetisch gebeurt tussen mensen dan zou men nogal wat ogen opentrekken.