Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Onkosten kan ze inbrengen, nooit van fiscaal recht gehoord. Een tip, koop een belastinggids daar staan nuttige dingen in. 
|
Er zijn ook onkosten die men NIET kan inbrengen. Ik weet uit ervaring dat schepenen tijdens de zomerperiode bijvoorbeeld van het pannenkoekenfestijn van de ene voetbalvereniging naar het mosselfeest van de andere seniorenbond rennen. Dat kost handenvol geld en kan je niet aftrekken van de belastingen. Quasi elke vergadering wordt afgesloten met een "na-vergadering" in één of ander etablissement, want het volk wil zijn "verkozenen" iets zien doen voor de lokale middenstand. Onder welke rubriek vul jij zoiets in op je belastingbrief?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Als werknemer ben je nooit zeker dat je levenslang een functie kan bekleden, dit is ook zo in de privé.
Het gaat hier trouwens over het principe. Het OCMW is opgericht voor behoeftige mensen.Ik dacht dat haar partij daar zo achter stond? Met haar inkomen kan je ze niet behoeftig noemen.
Emotionele binding met haar woning? Het is niet van haar, ze huurt het.
Als zij haar werk behoorlijk uitoefent zal ze geen schrik moeten hebben niet meer verkozen te worden. Maar ja, als je van het ene schandaal in het andere tuimelt vrees ik voor dat laatste. 
|
Als werknemer ben je inderdaad nooit zeker dat je levenslang een functie kan bekleden, dus zou het niet van erg veel doorzicht getuigen om een goedkope woning in te ruilen voor een duurdere, of wel?
Je hoeft trouwens geen eigenaar van een woning te zijn omer een emotionele binding mee te voelen. Je richt je woning naar eigen smaak in omdat je voor jezelf en je gezin een warm nest wil creëren, ongeacht of je nu eigenaar of huurder bent van die woning.