Los bericht bekijken
Oud 25 april 2012, 16:42   #20834
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Tik in de zoekmachine 'Historische Gerechtigheid' en 'Geroofde Gebieden' en dan komt ge op de thema's die ik niet nog eens tot in den treure toe ga herhalen
Mens toch, indien er geroofde gebieden zijn, dan zijn het wel de Generaliteitslanden die de Calvinistische Republiek bij ons heeft weggeroofd.Eigenlijk zou Nederland ons die gebieden moeten teruggeven. Een utopie, ik geef het toe, maar d?*t is in feite uw 'historische gerechtigheid'.

Citaat:
2. Uiteraard, omdat ge slechts met de petite histoire bezig zijt.
Ik bekijk alles vanuit een langetermijn perspektief. Gij staart naar figuren en feiten van voorbijgaande aard als Rutte, Willem 1, enz.....
Dat bijvb. Willem 1 een zakkenvuller was, enz... beseft ge niet, dat gij mij niet kunt overuigen met zulke fait divers & petite histoire, gijse petit esprit?
Maar neen. U begrijpt me door uw star denken volledig verkeerd. Ik bekijk het maar evenzeer op lange termijn. Want ik zie niet in hoe in één land er drie havens naast mekaar kunnen blijven voortbestaan. Ofwel zal Zeebrugge inboeten als containerhaven te voordele van Rotterdam, ofwel Antwerpen. Dit om maar één voorbeeld te geven.

En nog eens. We hebben het hier toch goed in België? En wij Vlamingen zeker. Wij zijn één der rijkste bevolking van de wereld en we spelen de eerste viool in België. Nu meer dan ooit. Waarom komt u nu dan nog altijd aandraven met de onzinnige gedachte van een Groot-Nederland? Dat is toch je reinste waanzin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 16:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden