Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Vandaag 'koninginnedag', ofte 'Dag van massale hy sterie' in Nederland
De Nederlandse reporter vandaag op de Nederlandse radio (Ned 1):
"Ik zie Mevrouw dat u halsbrekende toeren hebt uitgehaald en boven op een paal (sic) bent geklommen om als eerste een glimp van de koningin te zien..."
Wanneer ik zoiets hoor dan moet ik denken aan de laatste woorden van Willem van Oranje, en vooral aan het het laatste gedeelte van zijn gezegde:
"Mon Dieu, mon Dieu, ayez pitié de moi et de ce pauvre peuple",
Waar is de fiere Republiek gebleven? Verworden tot lakei van de in hun vuist lachende steerijke lanterfanters van Oranjes.
Oja, en zojuist meldt de reporter:
"Prinses maxima heeft zojuist een volledig in oranje geschilderde tractor aangeraakt en gaat nu over tot het toiletpot werpen met haar linkerhand".
Maxima mag men dus van nu af aan toiletpotprinses noemen. Hetgeen ik met veel genoegen zal doen.
Tsjonge, tsjonge, wat een pover spectakel. Triestig triestig.
|
Koninginnedag is wel de dag dat we van het Belgentuig verlost zijn. Je ziet ze minder, je hoort ze minder en je ruikt ze minder dan op een gewone dag. Deze dag zijn alle Nederlanders één en kunnen we ons in onze eigen steden vrij voortbewegen zonder lastig te worden gevallen door het Belgenvolk. Daarom mag het van mij wel iedere dag Koninginnedag zijn.