Los bericht bekijken
Oud 30 april 2012, 10:37   #80
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met het verzamelde didactisch materiaal heeft Wisord, met open vizier, een topic opgestart onder S&M 'Standaard Racisme op politics.be'.
Dit topic werd binnen de kortste keren verwijderd.

Vermoedelijk werd dat materiaal in die topic door een zekere Jurgen gebruikt om klacht neer te leggen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156725

En 'open vizier' Wisord werd gebannen.
Zaken melden die juridisch niet door de beugel kunnen aan een speciaal daartoe opgericht meldpunt zoals CGKR dient geen motief te zijn voor een ban. Dat is geen juridische stap. Het is het recht van iedere internetgebruiker, forumlid of niet. In die zin is het forumreglement te streng en moet soepeler gemaakt worden of soepeler geïnterpreteerd worden. Maar de ban van Wisord is "technisch" wel correct geweest, zoals de zaken er nu nog voorstaan. . . Maar toch niet erg opportuun. Nog erger in mijn ogen is het publiekelijk opzijschuiven van het forumreglement door sommige moderator. Dat leidt tot dodelijke willekeur . Zelf ben ik het slachtoffer van laster door draadopener hier die herhaaldelijk ten onrechte beweerde dat ik een strafrechterlijk proces aan mijn been heb wegens privacy-schending van een niet-forumlid. Dat soort persoonlijke laster wordt dan wel weer ongemoeid gelaten..
smosty is offline