Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Natuurlijk heb ik die reportage gezien! Over die stomdronken russische soldaten die eerst al het goud stelen van die arme sjetsjenen en ze dan allemaal overhoop schieten. U onderschat mij,meneer,"Netwerk" is één van mijn lievelingsprogramma's en hoe komt u erbij dat ik de kant van de Russen zou kiezen,het meest overschatte volk ter wereld? Wel integendeel!
Weet u dan niet dat Tsjetsjenen én Palestijnen verwante volken zijn die beide de Islam-godsdienst belijden? Het enige waar die russen sterk in zijn, zijn hun aantallen... ze hebben zovéél arme soldaten op overschot die ze in de strijd kunnen gooien zonder dat er een haan naar kraait. Zo kan iedereen wel een oorlog winnen,maar in feite zijn het haast allemaal drankverslaafden met een grote jaloezie voor het rijke west-europa.
Het was gisteren nog in het nieuws: de gemiddelde levensverwachting van de russen is gedaald naar een povere zestig jaar omdat ze allemaal aan de fles zijn... Bah... Herinnert u zich nog die beelden van het presidentiele vliegtuig van Poetins voorganger Jeltsin dat urenlang aan de grond stond op de luchthaven van een land waar het een staatsbezoek kwam afleggen?
De rode loper was uitgerold,de fanfare stond in het gelid en alle mensen waren aan het wachten... urenlang omdat meneer in het vliegtuig zijn roes aan het uitslapen was en niet dronken tevoorschijn kon komen... Kortom: de russen zijn een zelfdestructief volk en de enige reden waarom Stalin de nazi-troepen bij stalingrad uiteindelijk in de pan kon hakken was omdat hij zijn miljoenen gevangenen uit de goelag van siberie in de strijd had geworpen met de leuze dat ze na afloop hun vrijheid zouden herkrijgen als ze nog in leven waren... De genocide op de Tsjetsjenen verdient evenveel aandacht als die op de Palestijnen,maar we moeten ergens beginnen, nietwaar?
|
Hi, Wolfgang,
Citaat:
De genocide op de Tsjetsjenen verdient evenveel aandacht als die op de Palestijnen,maar we moeten ergens beginnen, nietwaar?
|
Ja, waarom begint U dan niet met de Tsjetsjenen én de Russen? Er zijn daar waarschijnlijk honderdmaal meer doden gevallen als in de Palestijnse gebieden
De Russen hebben veel meer doden op hun geweten dan de Joden... Het door de Russen veroorzaakte aantal doden (zowel eigen volk als anderen volkeren... denken we maar aan Afghanistan...) is waarschijnlijk op tien miljoen mensen na niet te schatten! En het gevaar van Rusland voor het Westen wordt m.i. door de meesten onderschat...
Citaat:
Weet u dan niet dat Tsjetsjenen én Palestijnen verwante volken zijn die beide de Islam-godsdienst belijden?
|
Dat die volken dezelfde godsdienst ([size=3]Islam[/size]) hebben, dat is me bekend. Dat er buiten hun gezamenlijke godsdienst nog andere verwantschap is, weet ik niet.
Is de Islam dan niet één van de (hoofd)oorzaken van al die problemen? Zou U dit niet wat dieper willen uitspitten?
Aangezien:- de Russen veeeeeeeeeel meer slachtoffers in Tsjetsjenië¨hebben gemaakt
- de beschadiging van woningen en andere nutsvoorzieningen veeeeel groter is dat de Joden in de Palestijnse gebieden hebben aangericht
- de Tsjetsjenen niet de vernietiging van de Russische staat hebben gezworen
verdient de Tsjetjseense kwestie toch veel meer onze aandacht?!
Trouwens, als ons land en de EU het nodig vinden Arafat op allerlei gebied (financieel en moreel) te steunen, waarom wordt dit dan niet met Tsjetsjenië gedaan. Is Tsjetsjenië geen politiek correcte zaak? Of is het voor de politiek correcten het gemakkelijker een klein land (Israël) aan te pakken dan een mastodont (Rusland, dat ze misschien niet volledig durven 'aanvallen' omdat de binding met de superlinksen nog niet geheel verdwenen is?).
[size=4]Tja, bij nader inzien vraag ik me af waarom U in feite niet oproept tot een oorlog tegen [size=6]Rusland?[/size][/size]
Dis is niet Irak noch Palestina...
Dit speelt zich af in een buurland van de EU...
Citaat:
OVSE ergert Moskou met uitspraken Tsjetsjenië
MOSKOU/GROZNY, donderdag, 11/11/1999
Een speciale afvaardiging van de Europese veiligheidsorganisatie OVSE heeft gisteren tijdens een bezoek aan Tsjetsjeense vluchtelingen in Ingoesjetië de ergernis van Moskou gewekt door te verklaren dat de oorlog in de afvallige deelrepubliek Tsjetsjenië geen interne aangelegenheid van Rusland is.
Het hoofd van de OVSE-missie, de Noor Kim Traavik, streek de Russen bovendien tegen de haren in met zijn opmerking dat hij vandaag in Moskou met functionarissen van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken wil praten over onderhandelingen over een vredesregeling voor de opstandige Kaukasische republiek.
Rusland houdt vol dat de oorlog in Tsjetsjenië een binnenlands conflict is. Het is er ook mordicus tegen dat deze kwestie volgende week tijdens de OVSE-top in Istanboel het hoofdonderwerp wordt.
(http://images.google.be/imgres?imgur...D%26ie%3DUTF-8)
|
Het vermelde artikel is meer dan 15 jaar oud... Wat hebben de zo door de correcten geroemde Europese
diplomaten op die 15 jaar bereikt?! Buiten misdadig stilzwijgen?
Getuigt dat wat de Russen daar uitsteken, in tegenstelling met de VS in Irak, van menslievendheid? Of simpeLder gevraagd, waarom ageren veel forumgangers zo drastisch tegen de VS (en misschien terecht) en niet tegen RuslanD?!
Werd er dit jaar hier ook gevraagd wie er voor Poetin zou stemmen (zoals er hier momenteel een poll is over de presidentsverkiezingen in de VS)?
Dit zijn geen Amerikaanse maar Russische Soldaten!
De aangerichte schade (zie fotO's) werd niet aangericht door
Amerikanen maar door Russen!!!
Het aantal doden ligt hier ongelooflijk
veel hoger dan in Irak en Palestina...
Waar blijft dat protest van de correcten?