Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
Onlangs las ik een interview met Jaap Marrijnissen, de voorzitter van de Nederlandse SP partij. Ik werd weer herinnerd aan het ergerlijke feit dat deze partij enkele verkiezingen terug een enorme overwinning behaalde, maar buiten de regeringscoalitie werd gehouden. Wat mij toen hinderde was dat er nauwelijks sprake was van protest of verzet. De SP kwam wel in enkele gemeentelijke coalities, en daarmee was de kous af.
Nu schijnt de SP het weer goed in de peilingen te doen, maar waarom zouden wij onze stem weggooien aan de SP? Of waarom zouden wij nog links stemmen? Ik herinner mij ook dat toen samenwerking onder veronderstelde linkse partijen een soort taboe was. Alsof men doodsbang was om de wil van het volk te volgen en een krachtige linkse regering te vormen.
Dit soort zaken geen een betere inkijk in het democratisch gehalte van Nederland. Want na de vorige regering, waar de SP werd buitengesloten, volgde de bruine regering die wij nu hebben: een minderheidsregering met de nieuwe NSB als gedoogpartner, maar ook een bruine regering die steun krijgt van Groen Links en de PVDA. En een Dierenpartij die anti-moslim regelgeving voorstelt waar het een verbod op halal slachten betreft.
Dus was de SP niet acceptabel voor Groen Links en de PVDA, maar zij geven vandaag wel lekker steun aan een bruin kabinet met nieuwe NSB als grote gedoogpartner.
|
Waarom op de SPA stemmen ?
Alleen al omdat VDL de energieprijzen blokkeert en Electrabel op haar knieën dwingt !!!
Voor de doorsnee Vlaming is dat een ferm + punt !