Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht
Ja daar zit dus het probleem.
Sluiting: was de ingenieur die de boel ontworpen heeft rechts of links? Was hij rechts geweest, had hij dan gezegd dat de centrales 80 ipv 40 jaar konden blijven staan?
|
De financiele afschrijvingstijd van een nucleaire centrale is dan wel 30 jaar, maar heeft uiteindelijk weinig met de technische levensduur te maken. Mits men op tijd de nodige onderdelen vervangt, kan men in theorie eeuwig verder werken. Elke 10 jaar moet men dit trouwens evalueren, en moeten de nodige kosten gedaan worden. Het is dan ook daarom dat de uitbater van de oudste nucleaire centrales moet weten, of ze nu gesloten worden of niet. Indien ja, dan moet hij deze kosten niet meer doen.
Citaat:
Overheidsbemoeienissen: In het Frankrijk onder Sarkozy kennen ze toch meer overheidsbemoeienissen dan hier hoor, en da's volgens mij gene linkse
|
Als er nog meer overheidsbemoeisnis is, dan is het beleid wel links.
Citaat:
Geen milieuvergunningen: Toon mij de aanvraag voor een milieuvergunning voor een kerncentrale en u krijgt een knuffel. Niet toegekende milieuvergunningen hebben volgens mij altijd betrekking op STEG-centrales, meestal dan nog kolen ook. Daarnaast lijkt de Vlaamsche regering me nu niet bepaald links te noemen...
|
Wel ernstig blijven. Milieuvergunningen, gelijk we ze vandaag kennen, bestonden nog niet in de jaren 70. Maar als ge gelukkig bent met het veiligheidsrapport en dergelijke, waarschijnlijk ligt dit wel ergens ter inzage.
Maar het sluiten van de oude kerncentrales was wel een eis van de groenen, toen ze een tiental jaren geleden deel uitmaakten van de regering.
Citaat:
Maar goed zoals in mijn post hiervoor gesteld: zij die denken dat dit een links vs rechts issue is vormen een deel van het probleem
|
Kom, de antikernlobby is links. Ook hoe linkser een bewind, hoeveel temeer overheidsbemoeinis. Waarom dat ontkennen.