Los bericht bekijken
Oud 30 april 2012, 21:40   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ligt dat niet een beetje aan jou?
Dat ik me niet thuis voel in Brussel, zal wellicht evenveel aan Brussel liggen dan aan mezelf.

Vind jij trouwens dat het een 'verplichting' is om je thuis te voelen in Brussel. Je 'verdedigt' die stad blijkbaar op zo'n manier ?

Citaat:
Ik voel me hier beter huis dan in Turnhout, Sint Niklaas, Aalst of Oostende. Je stoot in BXL véél minder op de "ons kent ons"-mentaliteit uit kleinere steden en gemeenten. Is het d�*t wat je in BXL mist?
Die mentaliteit merk ik niet zo vaak op. Nergens.

Citaat:
Tsj�*....Niet overal, er zijn idd verwaarloosde plekken: bezuinigingen , weet je.
Neen hoor, niks te maken met bezuinigingen.
Alles te maken met prioriteiten.

Citaat:
Niet tegen mij of tegen de Vlamingen die ik irl ken.
Niet zeveren. Vlamingen worden vaak met de rug aangekeken.

Citaat:
Dat kan eens gebeuren, maar zelden.BXL is een grootstad en wat is "te groot"? Vreemdelingen storen mij niet, niet door aanwezigheid, niet door gedrag. Wie ver genoeg in zijn stamboom graaft ontdekt waarschijnlijk dat zijn voorvaderen ook niet uit zijn huidig land, provincie of gemeente komen. So what?
"Vreemd gedrag" stoort me wel degelijk.
Of het nu vreemd gedrag is volledig in de privé sfeer en waar men toevallig mee in aanraking komt;
of het nu vreemd gedrag is op de werkvloer of in de sportclub;
of het nu vreemd gedrag is op straat ....

De vreemdeling op zich, stoort me van geen kanten.
Maar toch heb ik de indruk dat jij net d�*t in mijn schoenen wilt schuiven.

Face it,
je kan mij, en een aantal Vlamingen (en misschien een aantal Ardenezen die zowiezo nooit naar Brussel komen) rare vogels vinden,
maar wij zijn nu eenmaal zo.
En daarvoor kan je ons stemrecht en de andere politieke rechten niet afpakken.

(en voor alle duidelijkheid: zelfs al hou ik niet van Brussel, het is mijn politieke overtuiging dat we daarvoor helemaal niet de Vlamingen in Brussel moeten laten vallen. Integendeel.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden