Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik ben ervan overtuigd dat het clubje oorspronkelijk wel met de beste bedoelingen ontstaan is. Zoals ik het toen begreep, was het doel om samen "strategieën" te bespreken, standpunten en ideeën uit te wisselen over de wijze waarop er op dit forum gereageerd zou worden op de standpunten van "de tegenstander". Daar is op zich volgens mij niks mis mee (1). Ik ben er trouwens van overtuigd dat de "andere zijde" dat evengoed doet, maar daarvoor gebruik maakt van de privé berichten van dit forum, facebook, msn, etc.(2) Ik heb in mijn berichtenbox op politics.be nog altijd berichten staan van mijn begindagen op dit forum, waar andere forumleden me in het kader van een of andere discussie informatie aanreikten om te gebruiken tegen mijn "tegenstanders". Tot daar zie ik dan ook geen enkel probleem. De clubjes en clans zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn.
Waar het initiatief met goede bedoelingen van start ging, liep het m.i. uit de hand toen men informatie begon te verzamelen om door te spelen aan instanties buiten het forum. Dat vind ik zelf ook een hoogst betreurenswaardige ontwikkeling, zèlfs wanneer er nooit effectief een klacht bij die instanties werd ingediend. Ik vrees dat hierdoor voor sommige mensen hun aanwezigheid op dit forum - ongeacht de beslissing van de moderatie - onhoudbaar geworden is. Ze zullen voortaan op elk moment in elke discussie met hun "verraad" om de oren geslagen worden en elke discussie waaraan ze deelnemen, zal binnen de kortste keren verzanden in een heen en weer geruzie over "stasi-praktijken".
Een collectieve ban van al de leden van dat schaduwforum lijkt me echter overkill. Er zijn daar meerdere leden (waaronder ikzelf trouwens, maar ook Pietje, the_dude, Robinus V en nog enkelen), die zich in de begindagen van dat forum registreerden uit nieuwsgierigheid, maar die er nooit deelnamen aan de gesprekken over Politics.be. (3)
Wat me trouwens in heel deze affaire geweldig tegen de borst heeft gestuit, is de wijze waarop een heel aantal forumleden collectief, als uitgehongerde gieren, van de gelegenheid gebruik gemaakt heeft om hun "prooi" aan stukken te scheuren. Getuige onder meer dit topic. Ik mag hopen dat de moderatie ook d�*t in overweging zal nemen. Het gedrag van sommige "tegenstanders" is op zijn best als wansmakelijk te beschrijven. (4)
|
(1) daar is wel iets mis mee, het is buitengewoon kinderachtig en getuigt van een 'morele' zwakte als men zijn argumenten ,op een heimelijke manier, moet coordineren met gelijkgezinden om er iets van terecht te brengen.
(2) ' de andere zijde doet het ook' ...om uw 'koningin' een te citeren ;;bron ? linkje ? citaat ? of zijn het gewoon maar leugens ?
(3) daar kan ik mij wel in vinden, alhoewel ik vrees dat u dat gewoon verklaart om uw eigen hachtje te redden
(4) u bent de laatste persoon om anderen een heksenjacht te verwijten..uw 'prooien' werden nooit openlijk afgemaakt ,maar via een spervuur van driehoeken..