Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig
Ik vond uw betogen best waardevol tot ik dit las...
Nu bent u uzelf vanalles aan het wijsmaken...wiet blowen tot daar toe..stoned rondkarren met de totaal foute illusie dat u veiliger rijdt ? nee dank u..onder invloed is onder invloed...punt aan de lijn...
|
Ik maak mezelf helemaal niks wijs.
Ik zeg enkel wat uit die Amerikaanse studie blijkt.
Die tekst in't vet is niet mijn standpunt, enkel het resultaat van die studie.
Ik gaf bovendien al aan dat het eigenlijk off-topic was.
Citaat:
|
1. de coffeeshops waren vrij toegankelijk..resultaat overlast door drugdealers in de omgeving..waar rook is ( pardon wiet) is blijkbaar ook een markt voor andere drugs met een minder vrijblijvend gevolg...
|
Nu bent u de zaken aan't omdraaien. De komst van coffeeshops heeft juist geleid tot minder overlast door drugsdealers.
Normale mensen (en dat kunnen blowers best zijn hoor) gaan veel liever in een 'normaal' winkeltje hun stuff halen dan dat ze bij een of ander verdacht sujet hun gerief moeten gaan halen. De coffeeshops zijn er net gekomen om drugsdealers alom een hak te zetten. En het heeft gewerkt. Het aantal hard-druggebruikers daalde sinds de komst van de coffeeshops.
Citaat:
|
2. wiet zit in dezelfde categorie als alcohol betreffende voordelen/nadelen
|
Daar mag u dan toch eens wat bewijzen voor op tafel leggen.
-Vergelijk het aantal alcoholdoden (mensen die zich 'doodgezopen' hebben) eens met het aantal wietdoden (mensen die zich 'doodgeblowed' hebben).
-Vergelijk het aantal verkeersslachtoffers door alcohol eens met het aantal verkeersslachtoffers door wiet.
-Vergelijk het aantal alcoholverslaafden eens met het aantal cannabisverslaafden. En vergelijk en passant ook even de horror waar zo'n verslaafden doorheen moeten als ze willen afkicken.
Citaat:
|
3. alcohol in combinatie met andere drugs is de oorzaak van soms zeer zwaar geweld zoals de homomoord van jongstleden
|
En nu we toch aan het vergelijken zijn;
-Vergelijk het aantal geweldplegingen onder invloed van alcohol even met het aantal geweldplegingen onder invloed van cannabis.
Overigens; alcohol hoef je niet te combineren met drugs om geweld uit te lokken. Alcohol alleen kan vaak al volstaan.
Gecombineerd met bv coke of een ander oppeppend middel kan dat nog verergeren.
Gecombineerd met cannabis zal dat eerder verminderen. Cannabis is immers geen oppeppend middel.
[edit] Ik merk net dat AnarchoChristof min of meer dezelfde punten aanhaalde als ik hier doe. Ik had dus eigenlijk evengoed zijn commentaar kunnen beamen. Ik was te snel met quoten. Sorry.