Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2012, 11:59   #144
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
och, buiten de examens worden er geen puntjes meer gegeven? het gaat hoe langer hoe beter met de allochtoonse leerlingen zeker? zijn ze ondertussen al geslaagd?
...wat heeft dat gebrabbel precies te maken met het citaat van mij erboven? Heb ik ergens beweerd dat er geen punten gegeven worden buiten de examens? Me dunkt van niet.

Citaat:
het gaat over het zich houden aan de religieuze beperkingen die blijkbaar voor sommigen primeren boven de job.
Hoe hindert het zich houden aan de regel om enkel halalvlees te eten het uitvoeren van je job? Ik zie niet in hoe dat het geval zou zijn: het is perfect mogelijk om dat te doen zonder dat dat invloed heeft op je jobprestaties, of je toewijding aan je job. Je argument slaat dus nergens op, het gaat om twee naast mekaar staande zaken.

Citaat:
Of dacht je dat zo'n moslimjoenk dat op haar 12de al eist dat de juf halal kip serveert ineens mee ingepakt gaat teambuilden naar de vossemeren? Denk je dat ze mee een driedaagse workshop gaat doen, met een gemengd gezelschap? of denk je dat ze tijdens de ramadan de klanten van het bedrijf gaat entertainen met een heerlijke lunch?
Opnieuw: dingen die jij er bij sleurt, gebruik makend van de glazen bol die je blijkbaar ergens liggen hebt. Mijn gok: op dat laatste na zal ze dat allemaal doen: ze zit nu op een gemengde, katholieke school, wat betekent dat ze bijvoorbeeld ook de lessen katholieke godsdienst volgt. Je probeert haar en haar familie nu als een soort wannabe-Taliban af te schilderen, op basis van 1 incident, terwijl het eenvoudige feit dat deze vader z'n kinderen naar een katholieke school gestuurd heeft niet bepaald overeenstemt met het beeld van een extremistische moslim...

Mijn ervaring met moslimjongeren (ik sta al 12 jaar in het onderwijs) is dat zij er over het algemeen geen probleem van maken om mee te gaan op klasuitstappen, in gemengd gezelschap (de klas). Ze doen mee zoals iedereen. Het enige waar zij steeds weer zich aan houden is het dieet: zij zullen vaak gewoon die periode geen vlees eten, omdat dit niet halal is. Voor de rest doen ze overal aan mee, zonder problemen. Al de veronderstellingen die jij er bijsleurt worden dus NIET door mijn ervaringen ondersteund.

Die leerplandoelstellingen al gevonden?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 12:15.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden