Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Deze misdadige mythe moest bij wet verboden worden.
Hoe durf je.
En hoeveel keer moeten we nog aantonen dat de gemiddelde lonen in reële termen véél trager gegroeid zijn dan de productiviteit.
In de VS zijn sinds 1973 de lonen met slechts 30% toegenomen, terwijl de productiviteit met 80% is toegenomen. Het verschil (50%) werd opgeslokt door kapitalisten.
Zie het hier al meermaals getoonde, wereldberoemde grafiekje.
Als je dus nog één keer zegt dat werk te veel kost en te weinig opbrengt, zend ik je onmiddellijk naar mijn persoonlijke goelag in Oost-Congo. Begrepen?
Gij beledigt hier slaven die keihard werken voor een hongerloon. In plaats van ze te bevrijden. Goelag. Ik meen dat.
|
Het is nogal normaal dat het gros van de productiviteitstoename, die tenslotte een gevolg is van kapitaalsinvestering, naar de investeerders terugkeert he.
De productiviteit is het allerhoogste loon dat denkbaar is als alle andere productiefactoren "gratis" zijn.
Maar het blijft een feit dat het gros van de werkloosheid een gevolg is van te hoge loonkosten. Dat de lonen zelf een stuk lager zitten komt natuurlijk omdat de grabbelaars (de staat) met 3/4 ervan gaat lopen he.
Deel de lonen door 5 en er is werkaanbod genoeg voor iedereen, he.