Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin
Laat in de toekomst het woordje "infantiele" achterwege, wil je
Dit heeft, naar mijn mening (mag ik ja?), niks met integratie te maken.
Als het wel met integratie te maken zou hebben dan geef je, naar mijn mening dus, eigenlijk toe dat geweld "daar" wel mag en "hier" niet.
Weet je: ik ben tegen dit soort geweld, voor mij maakt het niet uit wie het gedaan heeft en waar het plaatsvond. Dit kan niet, dit mag niet.
Steben heeft, naar mijn bescheiden mening, er nog het meest realistiseche zicht op.
|
Ik ben het niet met u eens omdat u blijnd lijkt voor het geweld op vrouwen op straat, waarbij daders maar al te vaak jonge Marokkanen zijn en slachtoffers degenen die niet aan hun ridicuele opvattingen beantwoorden.
Beweren dat het " niets met integratie te maken heeft" of " ergens anders wel zou mogen" is natuurlijk onzin, hoe kun je nu ooit een probleem aanpakken wanneer je niet zou kijken wie en waar problemen veroorzaken?
Steben heeft zeker een punt wat straffen en de noodzaak daartoe betreft , het gerecht en zeker jeugdrecht, is geen antwoord op feiten die zowat dagelijks door jonge Marokkanen gepleegd worden.
Dat is ook niet vreemd, het jeugdrecht gaat uit van normen en waarden die daders en hun opvoeders totaal niet delen, dan mis je elke boot.
Jeugdrecht zou sneller uit huis moeten plaatsen en voor veel langere tijd wil je deze jongeren ooit nog kansen bieden.
Van mij mogen er gesloten en open internaten komen inplaats van instellingen, die instellingen zorgen binnen een machtocultuur enkel voor aanzien.
De tijd van de mantel der liefde is voorbij, je moet durven benoemen, ook wanneer het gaat over wei en waar , anders kun je ook geen specifieke ( preventieve) aanpak voor groepen bedenken.
Dus, nee, u bent een heelmeester die enkel nog meer stinkende wonden zou maken.