Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator
Eerder herverdeling van gelden die op onrechtmatige wijze verkregen zijn bedoel je ! Want iemand die aan het hoofd staat van een fortuin van 20 miljard euros, die heeft dat niet " verdiend " met harde en noeste arbeid, dat maak je mij niet wijs.
|
We zijn daar weer met "verdiend". Hij heeft het (als het in de prive gebeurd is) ontvangen van verschillende anderen en bij elke van die overdrachten was de vorige eigenaar totaal vrij en akkoord met die overdracht.
Als een zanger een fortuin vergaart, dan kan je misschien vinden dat met wat liedjes zingen, die man of vrouw het niet "verdient" om zo rijk te zijn, maar ieder die een van zijn plaatjes heeft gekocht, heeft dat vrijwillig gedaan. Dat een deel van dat geld uiteindelijk zijn fortuin uitmaakt heeft niks met een of andere 'verdienste' te maken, maar wel met de vrijwilligheid van elke van die stappen.
Als ik mijne kleine een cadeautje geef, heeft de buurjongen dat misschien meer "verdiend", maar dat kan mij niet schelen: ik geef het aan mijne kleine. Als die buurjongen dat dan gaat afpakken, is dat stelen. Hij had met dat cadeautje niks te maken.
Citaat:
Een Franse komiek heeft ooit eens goed uitgelegd hoe de vork in de steel zit : " le monde appartient �* ceux dont les ouvriers se levent tôt ". Of in het Vlaams : " de wereld behoort aan dezen wiens arbeiders vroeg opstaan ".
Je weet wat hij daarmee wilde zeggen toch ? Dat de rijken rijk worden en blijven dankzij de arbeid van hun werkvolk.
|
Nee, het werkvolk wordt "rijk" dank zij hen die voor hen een job bedacht hebben. De uitzuigers, dat is het werkvolk.
Citaat:
En niet door hun eigen verdienste. En als ze alles van papa gekregen hebben nog minder. Dat is dan in feite " heling en gebruik van onrechtmatig verkregen goederen en geldsommen " .
|
Als mijne kleine met zijn cadeautje speelt dat hij van mij gekregen heeft, dan moet de buurjongen daar met zijn fikken afblijven.
Citaat:
Het idee is al die immense fortuinen herverdelen aan het volk. Eerst inbeslagneming door de staat, die het dan gebruikt voor te investeren in de genationaliseerde bedrijven die arbeid verschaffen, en voor het algemeen welzijn in het algemeen, onderwijs inbegrepen.
|
We hebben al zoveel keer gezien wat dat doet he.
In 't begin is dat altijd een groot feest. En als de rijstpap op is, begint het.