Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Twinlightning Bolt
Quote Steenbok 66 : Och, ik leef al meer dan zestig jaar met het trauma veroorzaakt door dat VNV en SS-krapuul dat mijn vader samen met de duitsers kwam arresteren en mij aftroefde omdat ik het als peuterke aandurfde aan mijn vader vast te klampen...
De SS of Schutzstaffel waren allesbehalve krapuul maar elite-soldaten. Ze worden als DE elite beschouwd van alle soorten soldaten uit gelijk welk leger van gelijk welke tijdsperiode die de geschiedenis van de mens tot nu toe gekend heeft. De SS waren helden. Het respect voor hun moet van generatie tot generatie overgeleverd worden. Een plicht in onze handen. Ook de mijne.
|
FLINKE STOERE BAMBI.......
Er is maar één probleempje met je theorie:ze klopt namelijk niet!
Zie je,de SS werd idd beschoud als de elite,maar wel de elite onder de Nazi's.
En dat ging prima:van de annexatie van Oostenrijk,in alle uitroeingskampen,tot en met 6 juli 1944.
En toen hebben ze een pak rammel gekregen vanaf Normandië tot in Berlijn een jaar later.
Zo goed waren ze.......
Maar ik begrijp het wel hoor:in tegenstelling tot burgers hadden de geallieerde soldaten de kwalijke gewoonte om terug te schieten.En dat vonden de SS'ers totaal oneerlijk.
Stel je hun verbazing voor:slachtoffers die terugvechten,dat was een radicaal nieuw concept nieuw voor hen.....