Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Klopt.
Waarom?
We hebben nog werklozen teveel.
In Wallonië houdt men mensen aan het werk. (overheidsfuncties) hebben ze geen problemen?
Op voorwaarde dat je ze ook aan het werk krijgt.
Niets wijst erop dat we arbeidskrachten te kort hebben.
Doen. Zodra alle migranten aan het werk zijn krijg je van mij gelijk.
Normaal zou het goedkoper moeten zijn aangezien de meeste in België geboren zijn en hier een gratis opleiding konden krijgen.
Dat hangt ervan af.
Wel zouden een paar onderbetaalde werkkrachten wegvallen maar ook een paar steuntrekkers.
Kun je mij ook eens voorrekenen hoeveel het de belastingsbetaler kost om werkende vrouwen aan de slag te houden?
(kinderopvang, belastingsvoordeel, loopbaanonderbrekingen, ziekteverzuim, zwangerschapsverlof enz….)
|
Nu ja, ik geef toe dat ik ook geen voorstander ben van langer werken, maar het zou een manier zijn om vergrijzing in te dijken (en dat was de point).
Dat mensen in Wallonië in overheidsdiensten werken is voor mij geen probleem maar het moet rendabel werk zijn, anders kan je ze beter ontslaan en ervoor zorgen dat je een goed werkgelegenheidsbeleid voert, iets wat alleen kan als de bevoegdheden hierover gesplitst worden (voorstel van Vandenbroecke dacht ik).
Ook ben ik een tegenstander van het verplichten van meer geboortes, veel mensen hebben het nu al moeilijk met 1 of 2 snotapen. Beter een goede opvoeding voor die 1 of 2, dan The Return of the Dalton Brothers.
OK, stel ik heb iemand die als kleuterleidster werkt tot aan haar pensioen en een huismoeder. Wat is het rendabelste? Ik denk de kleuterleidster, want die draagt haar hele leven af aan de staat. De huismoeder daarentegen geeft weinig extra kosten maar levert ons ook niets op. Dan kies ik toch als staat voor kleuterleidsters. Als er iets is kunnen we het nog wat wijzigen, maar van niets kunnen we niet iets maken.