Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2012, 04:35   #689
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad, zeer ongelukkig uitgedrukt.

Er loopt net zoals in Europa, in de VS en het VK wat fout en beschouw ze alszodanig niet als zuivere souvereine staten, vandaar dat ik de opmerking maakte dat ik Ron Paul en UKIP van harte steun. Zoniet zullen die hefbomen met steeds meer gebundelde krachten opereren.
Misschien is het punt dat het inherent is aan machtcentra, en souvereine staten zijn het toppunt van machtcentra, dat die macht misbruikt wordt door corporatisten ?

Het is eerlijk gezegd mijn opinie. Ik geloof niet in "de natie" of een ander "collectief" anders dan wat romantische overwegingen die niet erg meewegen. Ik denk dat machtsconcentraties bij definitie misbruikt worden, en dat het niet is omdat die aan een "natie" geassocieerd zijn ("souvereine staten") dat die properder zijn dan andere machtscentra. Als er ergens geconcentreerde macht is, zijn er mensen die over die macht beschikken, en die zullen die altijd in hun eigen persoonlijk voordeel aanwenden en meestal was die macht daarvoor niet bedoeld. Of dat machtscentrum nu over een "natie" heerst of over een ander geheel van mensen. Of het nu Parijs over Frankrijk, Brussel over Belgie, of Brussel over Europa is. Of het nu Washington over de USA is, of de UNO over de wereld.
Macht = corruptie. Dat is in mijn opinie en spijtig genoeg, onvermijdelijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden