Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Drugs zijn een enorm maatschappelijk probleem. Enkel zien gebruikers dat niet van zichzelf.
Bepaalde wetgeving is er gekomen ten gevolge van die problemen, niet omgekeerd.
In een bepaalde periode zijn drugs zelfs zo veel ingevoerd speciaal om maatschappelijke en economische problemen te doen ontstaan door landen die ons niet zo vriendschappelijk gezind waren.
Het zorgt ook voor zo een soort "ieder doet wat hij zelf wil" moraal en verhaal.
Bijna alle gasten die ooit voor mij gewerkt hadden namen met geregelde tijdstippen wel iets in. Ik was daar tolerant in; dat was hun privé immers. Maar ik heb me dat achteraf wel serieus mogen beklagen.
Al die gasten zijn inmiddels gescheiden, berooid, werkloos, nog steeds verslaafd, soms in de cel zittend nu, marginaal...en al zulke fraaie zaken.
Maar vroeger vonden ze van zichzelf wat jij er ook van vind.
Nu zo niet meer.
Je doet er mee wat je zelf wil, maar de ééne deur na de andere zal voor je dichtgaan.
|
de gebruikers, bestaan niet. Enkel negatievelingen delen andere mensen op in groepen die zij dan pejoratief kunnen benaderen. "je moet niet luisteren naar die want dat is iemand met rood haar" en zo van die onzin.
De maatschappij heeft een probleem inderdaad en dat komt niet voort uit de aanwezigheid van fauna en flora op onze planeet.
Laatst gewijzigd door the_dude : 18 mei 2012 om 11:17.
|