Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik ben er ook niet zeker van of dit een goed idee is, kinderen te laten adopteren door homosexuele ouders. Misschien doet dit inderdaad geen kwaad aan de kinderen, maar het is iets nieuws, zodat men er nog maar bitter weinig conclusies kan uittrekken. Aan de andere kant, is het niet beter dat kinderen groot gebracht worden door liefhebbende ouders en dat die nu homosexueel zijn, dan hun jeugd te moeten door brengen in weeshuizen?
|
Tenminste een redenering ipv een rigide "neen, waarom, daarom"
Wat je zegt over weeshuizen is een goed argument ~ en als je dan bedenkt hoe die er vroeger uitzagen? jongens werden opgevoed door de paterkes en meisjes door de nonnekes.
ook allemaal same-sex en de koppels nu zijn dan tenminste niet zo gefrustreerd als die jezuietenpaters van vroeger.
Ik zou zo'n kinderen liever bij een liefhebbend koppel zien dan bij paters, als het tegenargument de bescherming van het kind is? De misbruiken in zo'n kindertehuizen zijn ook niet zeldzaam, liever bij een liefhebbend homo-koppel dan.
Voor mij mag zo'n adoptie-wet gerust in stappen gebeuren.
Als we nu al eens zouden beginnen met het toelaten van het adopteren van de kinderen van je partner.
Dat zou al een stap zijn.