Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart123321
Vandaag is er een discussie opgestart met betrekking tot de eventuele maatregelen van de KUL in de organisatie van het academiejaar.
Dit lokte op het internet heel wat reacties uit. De indruk die ik daar bij had was dat velen kritisch zijn ten opzichte van het hoger onderwijs, enkele aangehaalde zaken: studenten zijn lui en drinken te veel, dat kost heel wat geld, vroeger lag het niveau hoger, in de industrie zou de efficiëntie (lees: hoe snel iemand een diploma haalt) heel wat hoger liggen, studenten moeten maar tegen die hoge werkdruk kunnen,... Toegegeven, ik heb er de cliché's uitgehaald, maar ze treffen.
Mijn vraag, hoe zien jullie het hoger onderwijs van vandaag?
Wat stuit jullie tegen de borst en wat vinden jullie goed?
Meer concreet ben ik ook nieuwsgierig naar jullie visie over de functie van het hoger onderwijs. Is die functie economisch, traditioneel geïnspireerd, pedagogisch of...?
|
fetisch?
Hoevelen werken er niet dankzij een hoog diploma in zaken of besturen waar ze geen één dag voor geleerd hebben?
Vrij veel; en ze nemen de betere plaatsen terwijl ze er niet thuishoren.
Dat is diploma fetisch.