Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2012, 16:25   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
In een eindeloze discussie hierover zal ik me niet mengen, daar de 'bashers' toch onbuigzaam zijn. Ik voeg enkel dit nog toe; wist u ook in al uw 'copy and paste wijsdom' dat niet alles in de Torah letterlijk genomen moet worden? Dat niet iedere zin, niet ieder woord, maar dat iedere letter bedoeld is om te interpreteren, te bediscussiëren en een wijsheid op zich inhoudt ... En neen, dat betekent daarvoor niet dat de ganse inhoud van de Torah arbitrair is. Fin.
Hahaha.

Elke keer wanneer bij de katholieken er iets in de bijbel staat hetgeen niet erg fatsoenlijk is, dan zeggen ze: "u moet dit niet letterlijk verstaan, maar symbolisch".

En elke keer dat er in de koran dingen staan die niet echt door de beugel kunnen, dan zeggen de islamieten: "ja maar dat moet u niet letterlijk (bijvoorbeeld) nemen die jihad. De jihad is een innerlijke kruistocht."

En tenslotte zeggen de joden, telkens wanneer er in de thor�* schandelijke dingen staan: "ja maar wat Jaweh heeft gezegd moet u niet letterlijk nemen, maar iedere letter is bedoeld om te interpreteren, te bediscussiëren en een houdt een wijsheid op zich in."

Het is anders heel duidelijk hetgeen Jaweh zegt en niet voor interpretatie vatbaar. Jaweh zegt: "gij moet het volk dat het Beloofde Land nu bewoont uitroeien. Zowel de Jebonieten, als de Kanaänieten', enz."

En ondertussen bestuderen de gelovige Joden als gekken de thor�* en volgen zij die zo goed mogelijk en bijna letterlijk datgene wat er in de thor�* staat en houden ze daar zich strikt aan. Zoals de shabb�*t, het kosjer eten, en de rest waarschijnlijk ook, moesten ze hiertoe de kans krijgen. En in Israel krijgen ze die kans, want ze verjagen door hun nederzettingen-politiek de Palestijnen. Zoals Jaweh het hun opgedragen had in Exodus.

En dan zijn er op dit forum nog van die pipo's die halstarrig blijven beweren dat de godsdiensten helemaal geen schadelijke invloeden hebben. Moet er nog zand zijn??

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2012 om 16:54.
Het Oosten is offline