Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Op individueel vlak: mag ik aan mijn garagist zeggen, dat als zijn verkoopster mij niet wil begroeten met een handdruk, dat ik mijn auto dan liever koop bij de concurrentie?
|
Ja natuurlijk. Je bent toch nergens verplicht je auto daar te kopen?
Citaat:
Zo ja, mag die garagist die verkoopster ontslaan, wegens onvoldoende commerciële houding?
|
Vanzelfsprekend mag die garagist dat. Die verkoopster kost hem omzet door haar klantonvriendelijkheid en haar weigeren om zich vanwege haar hobby aan te passen aan de alhier geldende mores.
Citaat:
Waar ik persoonlijk niet aan wil tornen, is de elementaire vrijheid. Als iemand in Vlaanderen de vrouwen geen hand wil drukken, dan is dat wel zijn/haar volste recht. Mits de consequenties natuurlijk dat ik mijn vrijheid behoud om vriend te zijn, zaken te doen, ... met wie ik wil.
|
Gewoon het vrije markt principe op toepassen.
Als mensen andere sociale omgangsvormen willen hanteren dan de hier algemeen geldende, moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar ze moeten dan nadien niet komen mekkeren dat ze uitgesloten worden en er niemand meer zaken met ze wil doen. En al helemaal niet de grote toverwoorwoorden "racisme" en "discriminatie" in de mond durven te nemen. Dat hebben ze dan immers helemaal aan zichzelf, aan hun eigen onaangepaste gedrag te wijten.
Wat me trouwens wel een aardig experiment lijkt, is dat zo'n garagist een Eskimo in dienst neemt die dan zodra een moslima in zijn zaak een auto wil kopen, die moslima op zijn Eskimo's begroet, en er uitgebreid mee gaat staan te neuswrijven. Hoeft zij hem mooi geen hand te geven ook.