Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2012, 16:50   #503
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga dan naar een fatsoenlijke computerzaak en geen discount. Ge gaat toch ook niet naar den ALDI speciallekes vragen. En anders rijdt ge naar Nederland. En nog gemakkelijker bestel gewoon via internet.
Ik zou nooit een computer in een ALDI kopen maar een MM nu vergelijken met een ALDI is ook ver gezocht. En regelmatig pols ik ook in fatsoenlijke zaken naar de mogelijkheid of een bepaald type ook met QWERTY te krijgen is. Uitermate moeillijk en voor de enkelen is er dan wel steeds een forse meerprijs. Dat van in Nederland verkrijgbare QWERTY heb ik al aangehaald in een vorige post. Mijn huidige laptop komt dan ook uit Nederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken meer mensen die in Vlaanderen op qwerty-toetsenborden werken. Maar dat is geen gevolg van een taalkeuze, maar vrije keuze voor gemak. Volgens jouw redenering is dat echter een opgedrongen keuze, want een gevolg van het feit dat de sneltoetsen voor programmeurs op een US-standaard qwerty ontwikkeld werden en gemakkelijk liggen, en dus door de Angelsaksen opgedrongen dus.
Het is en blijft een opgedrongen keuze in Vlaanderen. Ik gebruik idd QWERTY omdat het gemakkelijker is, maar dat sluit niet uit dat wij het opgedrongen krijgen door Wallonie. Trouwens heb je misschien nog niet opgemerkt dat de meeste smartphones met QWERTY werken als standaard instelling.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden