Discussie: Smurphette
Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2012, 12:10   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik denk dat dat een voorbarig besluit is. Men meende ook lange tijd dat Aristjok en co beschermd werden door de moderatie, met name Akira, en het tegendeel is gebleken.

De moderatie is niet alwetend en alomtegenwoordig, maar het feit dat beide "kampen" menen dat de moderatie het andere kamp bevoordeelt, lijkt mij toch een goede indicator van hun neutraliteit.
Ik denk niet dat er twee "kampen" zijn. Je kan toch moeilijk forummers als Metternich, mijzelf, Nestor Burma, Artisjok, Suqar in hetzelfde "kamp" steken? Je hebt duidelijk een soort I&I-clan met als bindelementen platitude en een afkeer voor alles wat naar fatsoen en waarden ruikt. Daarnaast heb je een heel aantal forummers van heel diverse oorsprong die zich daaraan irriteren.

Wat de moderatie betreft, die is een reflectie van de maatschappij. Het I&I-nihilisme wint veld in de samenleving, en dus ook in de moderatie. Maar de moderatie is geen "neutrale" reflectie van de maatschappij.

Maarten Malaise heeft een heel duidelijk idee van wat vrijheid van meningsuiting is en waar ze beperkt moet worden: oproepen tot genocide vindt hij kunnen - en het gaat hier niet over een uitschuiver, maar iets wat hij volledig bewust en geargumenteerd naar voren schoof in de draad "Racisme op politics.be" - maar een forummer die de psychologie van wie tot genocide oproept, probeert te analyseren - zoals ik deed met Circe / Cynara - doet hij af als "persoonlijke aanval".

Ook kritiek op het forum vanuit de Belgische wetgeving met verwijzing naar de rechtspraak en de gerechterlijke procedures in België zijn een grond tot verbanning. Er is dus de bedoeling van een eigen klein "Kingdom" te hebben waar de wetten niet meer gelden.

Hij heeft tenminste de verdienste van de eerlijkheid: het is voor iedereen duidelijk wat zijn waarden zijn, en die doen mij meer denken aan het "rechts"-populisme van Geenstijl dan aan het traditionalisme... Het is ook wel raar dat "rechts" tegenwoordig staat voor anti-traditie. Hoe zou dat nu komen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 mei 2012 om 12:12.
Kallikles is offline