Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Ik ben al moslim sinds 6 maanden vóór mijn geboorte, toen een engel mij een ziel schonk.
Maar je zal bedoelen: sinds wanneer ben je teruggekeerd tot de islam? Welnu, als je de historiek van mijn postings bekijkt, dan zal je zien dat ik mij hier ben begonnen als sterk door Nietzsche beïnvloed atheïst.
We moeten dus concluderen dat het dankzij Circe & andere islamofoben op dit forum is dat ik mij in de islam heb verdiept en mijn ware weg heb gevonden. Ik dank hen hiervoor.
|
Is je weg dan te omschrijven als de weg van de volger?
Heb je Nietzsche vervangen door de Islam? Hebben mensen idolen nodig? Vanwaar de behoefte van velen (kijk maar op dit forum) zich een etiketje op te kleven en zich vrijwillig in een categorie in te delen, alzo de menselijke complexiteit onrecht aandoend?
(Voorgaande is verwant aan eerder gestelde vraag)
Zou het kunnen dat je nog verder evolueert, eventueel terug weg van de Islam, of de Islam overstijgend en integrerend in een meer betekenisvol geheel?
Is je toenadering tot de Islam niet een vorm van protest op maatschappelijke tendensen die je voor het hoofd stoten (Circe achtige racistische haatverspreiding enz...)? Heb je de neiging te kiezen voor de underdog? Is daar een verband met übermensch filosofieën te vinden?