Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2012, 09:32   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als overtuigde nva'er doet het me natuurlijk plezier dat de tjeven èn de sossen intern aan het ruziemaken zijn (burg Machelen is sos).

Maar even ernstig nu.

Ik ben oud genoeg, maar toch niet te seniel nog niet, om me de argumenten te herinneren tegen de opkomst destijds van dinges als de "grand bazar".

Die argumenten waren van "grootkapitaal", "tegen de kleine winkelier", "niemand gaat daar willen gaan winkelen, en ik zeker niet", "ge hebt nen auto nodig om daar te gaan winkelen", "dat zal failliet zijn binnen de kortste keren", "een sociaal bloedbad met al die kleine winkeltjes", "niemand vraagt daarom" ....

Maar na twee maanden ging bijna iedereen daar winkelen; behalve voor die dinges en op die ogenblikken, of voor die service waar de echte kleinhandel beter voor was.

Ik stel vast:
- geen enkele overheid had geld om van de brown field een propere omgeving te maken
- de privé investeerder gelooft er in, en steekt er zijn geld in. Als het failliet gaat, dan kost het de belastingbetalen geen fluit (maar ondertussen is toch eerst de boel opgekuist ...)
- iedereen bleit voor de file die er zou kunnen ontstaan. Is er één Vlaming die graag naar zee gaat, en die zich laat tegenhouden door file, parkeerproblemen en dies meer ?

Willen we vanaf nu echt stil blijven staan ?
Zijn onze huidige warenhuizen nu "voor eeuwig" het juiste marktprincipe van winkelgedrag ?

Verstarring alom ??
Wat een wereldvreemd heerschap bent u toch. Het aantal middenstanders die hun zaak hebben moeten sluiten omdat ze niet konden opboksen tegen de grootwarenhuizen is niet te tellen. In vele dorpen is er geen bakker meer, geen groentenwinkel of kruidenier meer, geen schoenwinkel meer, geen beenhouwer meer,enz. . Allemaal kapot geconcurreerd door de grote ketens. Kom eens tot bezinning! Het wordt anders tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2012 om 09:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden