Citaat:
De Amerikanen zitten nu in Irak en ze zullen er nog jaren zitten.
Waarom? Vooral omdat het huidige marionettenregime enkel en alleen
steunt op de aanwezigheid van de amerikanen en hun wapentuig.
Moesten de amerikanen morgen de boot terug naar de VS pakken
heb je inderdaad overmorgen een burger-oorlog in Irak en krijg
je een nieuwe Saddam die de macht grijpt.
|
Daar zijn we het dan toch over eens. De amerikanen moeten er aanwezig blijven voor zolang dat nodig is.
Citaat:
Met andere woorden : ze houden ginder kunstmatig een situatie in
stand die extreem labiel is en die voor niemand goed is.
Hun hoop is erop gevestigd dat de irakezen zelf de rotzooi opkuisen
en dat het irakese leger en de politie zelf orde op zaken stelt.
Ijdele hoop in mijn opinie aangezien grote delen van de bevolking
de amerikaanse aanwezigheid zien als een bezetting en
de politie, leger en de interim-regering als collaborateurs.
|
Versta ik dit nu goed? De amerikanen die met opzet deze situatie proberen te houden zoals ze is?
Natuurlijk hopen ze dat de irakezen zelf de rotzooi oplossen, is dat een verkeerde instelling misschien? Heb jij dat gevraagd aan de grote delen van de bevolking? Waar haal je dit vandaan?
1 ding kan niet kloppen aan jou verhaal, eerst zeg je dat ze de situatie stand houden die labiel is en dan zeg je toch dat ze hopen dat de irakezen de rotzooi zelf opkuisen...dus ze houden helemaal niet de toestand labiel maar ze willen ze oplossen.
Citaat:
Het meest waarschijnlijke scenario voor de nabije toekomst
is dan ook gewoon meer van hetzelfde : dagelijks bomaanslagen
op 'collaborateurs' en amerikaanse troepen indien ze zich laten zien.
|
Toekomst??? Dit is nu al gewoon zo, een echte voorspelling doe je in mijn ogen niet echt.
Citaat:
Tot november zullen de amerikaanse militairen zich relatief kalm
houden om de invloed die dode en gewonde soldaten hebben
op de verkiezingscampagne te minimaliseren.
|
Kun je me nu zeggen wat je zou willen hoe het na de verkiezingen word? Dus wil je dat de militairen zich kalm blijven houden of wil je het tegenovergestelde? Ik vraag dit nm omdat Bush toch alles verkeerd doet, eender welke keuze hij zou maken, dus indien Kerry wint (die jij toch ook verkiest boven Bush) kunnen we meteen zien of hij het beter zal doen voor jou.
Citaat:
Waar het volgens mij zal op uitdraaien is dat de vs een paar
versterkte kampen bouwen in Irak en dat ze zoveel mogelijk
daarin blijven zitten en de olievelden bewaken.
|
We zullen wel zien. Vooroordelen.
Citaat:
De veiligheid van de gewone irakees kan hun imo niet echt
veel schelen.
|
Waarom zitten ze er dan nog? En ik bedoel in de steden hé. Ze kunnen toch evengoed nu al rond de olievelden gaan zitten.
Waarom helpen ze dan de irakezen bij de strijd tegen de terroristen? Dat jij denkt dat het Bush het leven van een irakees niets interresseerd wil niet zeggen dat de militairen daar ook zo over denken é. Je projecteerd jou visie over Bush rechstreeks naar alle militairen die ginds zitten, je kent ze niet eens, en je weet dus helemaal niet of het leven van een ander hen iets interresseerd, je kunt niet eens 1 naam geven van een militair die daar zit.