Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2012, 04:09   #47
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;6152860]
Citaat:
.

Ja, maar dat hoeft een interventie niet af te schrikken. Het is alleen een grotere taak.
Al die slachtoffers die zullen vallen langs beide zijden zijn het dus waard? Pas op: de grootste slachtoffers zullen de burgers zijn.
.

Citaat:
Dat is een grote puzzle. Natuurlijk is dat nu juist het gevolg van en dictatuur. De rest kan zich niet externaliseren via de politieke kanalen.
Dat is inderdaad een oorzaak van het ontstaan van dergelijke conflicten, maar het is niet zo eenvoudig om te stellen dat met het verwijderen van een regime een rechtvaardig systeem uit de grond gestampt zal worden.

Citaat:
Niet bepaald. Maar een vrij onderzoek is onmogelijk. voorlopig. Wie dan ook schuld heeft, dient gestraft. Staatsterrorisme straffen kan echter alleen door een coalitie op de been te brengen.
Dus gaan we er maar van uit dat het wel de schuld zal zijn van het regime? Assad kunt u beschuldigen van mensenrechtenschendingen, maar welk bewijs kunt u aanbrengen om te bewijzen dat zijn regime de ultieme en asymmetrische oorzaak is van het geweld? In feite geeft u volgende boodschap mee (corrigeer mij als ik fout ben): De misdaden van het regime Assad moeten onderzocht worden, hoewel ik aandring op een militaire interventie waarvan ik overtuigd ben dat ze legitiem is zonder bewijs. De daden van de oppositie moeten ook onderzocht worden, maar ze zijn toch meer legitiem dan die van de regering, dus kunnen we gaan bombarderen.

Citaat:
Ik denk van niet. Het is de aard van de dictatuur zelf die een onafhankelijk onderzoek belemmert. Er is ook veel anekdotisch bewijs tegen de milities - van Assad. In hoeverre ook criminelen en Al Queda actief zijn, dat valt moeilijk te beoordelen..
Iets gelijkaardig werd opgeworpen in tijde van Libië. Alsof andere politieke facties geneigd zijn om hun onderliggende intenties zomaar vrij te geven zonder aan PR te gaan doen.

Citaat:
Tja, de regio democratiseert. Dat is misschien deels toch ook aan de gekke Bush te danken die de eerste stoot gegeven heeft. Staten die niet volgen in dat proces, die destabiliseren juist de regio. Het vluchtelingenprobleem is reëel. Maar het is Assad die zijn volk op de vlucht jaagt. Na de bevrijding hoeven er weinigen te vluchten.
Democratisering van Jordanië heeft niets te maken met militaire interventies in Irak. Het regime daar is steeds een stabiliserende factor geweest in de regio, ook al is dit helemaal niet democratisch. Natuurlijk, eerst kunnen bevrijden. Wie gaat u trouwens bevrijden?

Citaat:
M Een verslechtering zal het niet zijn. Maar ik heb daar weinig zicht op -ik hou me uit afkeer niet veel met Israël bezig.
Voor de VS en Israël zou dit nochtans slecht nieuws zijn. Vandaar hun drang om de rust te behouden in Jordanië zelf

Citaat:
Id
Met de slotzin ben ik het niet zo heel eens. Je kan natuurlijk niet meteen democratie verwachten van het Westers gehalte, behalve op het vlak van corruptie. Daarin gaan ze ons altijd overtreffen En corruptie is bij ons, vooral in de VS, een vorm van legaal extrapolleren van democratie.
Wordt de westerse democratie dan tegenwoordig nog gekenmerkt door een hoog democratisch gehalte?

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 5 juni 2012 om 04:17.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden