Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666
vergelijk eens het loon van pakweg een leraar (dus A1 diploma) met gelijkwaardig in de privé?
en alle extra legale voordelen die ik hierboven opnoemde? dat scheelt dus echt wel een pak hoor!
|
Deze foutieve redenering werd reeds verschillende keren weerlegd!
Een ambtenaar is iemand die ervoor kiest om vaste uren te hebben en dus veel minder stress en druk.
Laat een ambtenaar overstappen naar privé en die zal je binnen de week het verschil klaar en duidelijk uitleggen.
Dus is het kiezen tussen rust of stress en daarmee bedoel ik niet dat ambtenaren niet werken, maar wel dat ze dat werk enkel en alleen tijdens de opgelegde uren doen, wat niet gedaan is, wordt wel later gedaan.
Om dan te zeggen dat ze minder worden betaald en dus een vetter pensioen verdienen is larie : ik heb onder mijn kinderen de twee: de ene kiest voor vaste uren en quality time voor het gezin, de andere voor een drukker leven met alle gevolgen vandien. Ze deden zelf een bewuste keuze en dit moet dan niet op de gemeenschap worden verhaald in de zin van een groter pensioen later.
Dat kind dat bewust kiest voor een het statuut van ambtenaar weet ook dat ze in het privé veel meer kan verdienen , maar dat het gezinsleven daar dan ook onder lijdt.