Wat een bullshit, alsof een multiculturele samenleving een broeihaard zou zijn voor terrorisme. Het is de hoogste tijd dat de bevolking tracht het tij te keren. Er moet dringend aan tafel gezeten worden met de gematigde moslims (die in de meerderheid zijn) om te zien hoe het fundamentalisme kan tegengegaan worden. Vergeet niet dat ook extreem-rechts een vorm is van fundamentalisme, nl. een terugkeer naar de oude waarden en naar een samenleving die al minstens 50 jaar niet meer bestaat. We kunnen de klok helaas niet terugdraaien (of misschien maar goed ook), we kunnen alleen proberen er het beste van te maken en het verdere verloop van de geschiedenis positief te beïnvloeden. Het zaaien van onverdraagzaamheid, haat en racisme zal echter eerder aanleiding geven tot 'terrorisme'. Aanslagen zijn immers meestal politiek geïnspireerd, en daarvan zijn zowel bij links als bij rechts voorbeelden te vinden. Ik denk dat er een oplossing gevonden kan worden in een dialoog waar beide kampen bereidwillig zijn naar elkaar te luisteren om drama's te voorkomen. Ik lees hier op Politics.be zoveel bekrompen zaken : mensen die zich storen aan het feit dat iemand een schaap slacht of een hoofddoek draagt ? Alsof de Belgen niet naar de slager gaan en vlees eten, alsof er geen Belgen zijn die qua kleding en uiterlijk voor gek lopen. Dat is toch iedereen zijn vrijheid ? Als zoiets mij zou storen, dan had ik geen leven meer. Onze wereld wordt geconfronteerd met veel ergere problemen die een veel grotere impact zullen hebben op ons dagelijks leven, maar de politici vinden het allang goed dat er in dit landje zoveel gezeverd wordt over schijnproblemen, want dan kunnen zij voortgaan met hun zakken te vullen en de rijken nog rijker te maken. Gebrek aan woningen wordt niet veroorzaakt door buitenlanders, maar door leegstand, door onbetaalbare prijzen en gebrek aan sociale woningen voor IEDEREEN. Niets is gemakkelijker dan de mensen tegen elkaar op te jutten, verdeel en heers, dat was al de politiek in de tijd van Julius Caesar. Uw vijanden zijn niet de buitenlanders, de Walen, de linksen, de moslims of de werklozen, maar degenen die U dat proberen wijs te maken. Zie dat toch eens in. Misschien dat de discussies op dit forum dan wat interessanter worden.
|