Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
Je hebt gelijk, maar ik neem daar vrede mee. Liever dat dan gans mijn leven een job waar ik niet gelukkig mee ben. Geld is goed, maar is niet alles in het leven hé.
|
Het gaat hem niet echt om "geld verdienen". Het gaat hem erom vooral anderen niet laten te profiteren van uw bijdrage zonder dat ge daar zelf iets aan hebt. Een kwestie van principe
Citaat:
Dan heb je maar één keuze hé: privé onderwijs gaan geven. Toch is mijn echtgenote er 41 jaar lang in geslaagd om op haar manier les te geven binnen de bestaande (streng kathokieke dan nog) structuren.
|
Het probleem is dat 1) de markt vervalst wordt door de staat zodat je eigen ORIGINELE producten niet aan de man kan brengen 2) er zo goed als geen terugkoppeling is tussen aangeboden kwaliteit en marktprijs.
Er is nog veel te veel de mentaliteit "onderwijs moet gratis zijn voor de klant" opdat het als een verkoopbaar product waar geld mee te verdienen zou zijn, bekeken wordt.
Als je als werknemer "in de prive" les gaat geven, is dat al ietsepietsie beter dan in het openbaar, maar mijn eigenlijke droom is van in het onderwijs TE ONDERNEMEN. Zelf onderwijsproducten aan te bieden die gekocht worden. Maar tegen de concurrentie van "gratis onderwijs" kan je natuurlijk niet op. Zelf al (denk je van) betere kwaliteit kunnen te leveren.