Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2012, 12:21   #52
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Indien dat zo is moet Vlaanderen zich toch eens dringend vragen beginnen stellen. Je kan toch moeilijk beweren dat er veel meer Franstaligen dan Nederlandstaligen geboren worden. Vlamingen beweren altijd dat hun regio zo rijk en welvarend is. En toch verliezen ze invloed aan Franstaligen. Een taal die op wereldvlak achteruitboert.
Vreemd niet? Dringen tijd dat Vlaanderen eens in eigen boezem kijkt zou ik zeggen. Dat is beter dan altijd over de anderen zitten te zeuren en als kleine kleuters met een beschuldigend vingertje naar de anderen te wijzen.

PS Als Belg vindt ik deze regeling over BHV niet goed. Er blijven verschillen tussen Belgen volgens de woonplaats. Hetgeen strijdig is met de grondwet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Goed gezegd! Ik had nooit verwacht dat ik pajoske impliciet zou zien pleiten voor de verdere cultivatie van het Standaard Nederlands in Vlaanderen. We moeten inderdaad af van ons ingebakken inferioriteitscomplex, om niet te spreken over de kerktorenmentaliteit van bepaalde Vlamingen die er niet in slagen zich twee dorpen verder verstaanbaar te maken.
Waar lees jij hetgeen jij over mijn standpunt schrijft?

Als je het product 'Vlaanderen' wil verkopen doe je dat niet door de concurrentie te bekladden, en de (nieuwe) klant die in je zaak binnenstapt eisen op te leggen. Ook niet door onderdelen (of leveranciers van) van je product af te kraken als minderwaardig. Maar door je product te verbeteren en je (nieuwe) klanten vriendelijk te behandelen en te helpen.

Denk daar maar eens over na.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden