Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Heeft hier niks mee te maken.
Godsdienstvrijheid is de vrijheid om je eredienst te houden, niet om de rest van de maatschappij op te zadelen met je onnozelteiten, en al helemaal niet om de wet te overtreden zoals de boerka-dragers.
|
Heeft hier alles mee te maken. Dezelfde wet die het toelaat dat joden een keppeltje dragen, pijpenkrullen hebben of een zwarte hoed, en christenen een kruisje, laat ook toe dat moslima's een hoofddoek dragen. Da's in essentie net hetzelfde.
Citaat:
Trouwens, dat u dit recht blijft misbruiken voor foute dingen
|
Waar heb ik ooit dat recht voor foute dingen misbruikt?
Citaat:
Mensen die anderen als minderwaardig beschouwen, horen niet thuis in onze maatschappij.
|
Dan gaat er van Vlaams Rechts niet veel overblijven me dunkt!
Citaat:
Dat is onzin, maar als het waar zou zijn, is het een reden om de godsdienstvrijheid zo snel mogelijk af te schaffen.
|
Het feit dat u een van de fundamentele waarden van de westerse wereld bereid bent zomaar overboord te gooien, is angstaanjagend. Dictatuur is de volgende stap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Godsdienstvrijheid is ondergeschikt aan de wetten van het land
|
Enkel wanneer het met een andere wet in strijd is. Dat is hier niet het geval, en dus is dat punt irrelevant.
Citaat:
Ik zie echt niet in waarom ik niet met een witte puntmuts kan gaan werken, met net zoveel respect als wij voor de hoofddoeken schijnen te moeten hebben. Ik moet dat nu eenmaal doen van mijn Heilige Theepot.
|
U kan dat altijd proberen af te dwingen. Een Oostenrijker heeft het ook zover gekregen dat hij de toestemming heeft verkregen om op zijn pasfoto te poseren met een pastavergiet op het hoofd, als aanhanger van de 'Church of the flying spaghetti monster'.
Mij absoluut niet gelaten!